Креативний людський капітал як чинник інноваційного розвитку економіки

Автор(и)

  • T. V. Posnova Університет державної фіскальної служби України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.100119.172.355

Ключові слова:

креативність, креативний людський капітал, інноваційна економіка

Анотація

У статті досліджено сутність креативного людського капіталу як чинника інноваційного розвитку економіки, де ключову роль відіграють знання, наукоємні технології та нові розробки. Було проаналізоване поняття «креативності» як базису функціонування креативного людського капіталу та подано визначення сутності креативного людського капіталу. Були охарактеризовані умови та фактори формування і розвитку високоефективного креативного людського капіталу, а також розглянуті гальмуючі чинники його розвитку. З’ясовано, що система державного регулювання соціально-економічних відносин з приводу ефективного відтворення креативного людського капіталу в умовах інноваційної економіки повинна розвиватися під свідомим впливом держави та приватного сектору із врахуванням суспільно-необхідних інтересів всіх сфер суспільства. Регулюючий вплив держави на формування умов та передумов розвитку та відтворення креативного людського капіталу повинен базуватися на розробці науково-обґрунтованих моделей та відповідних державних програм. У зв’язку з цим, було визначено, що першочерговим напрямком є необхідність розробки дієвого механізму впровадження результатів інноваційної діяльності та створення ефективного інституціонального середовища, що зможе забезпечити розвиток талантів і підвищення ефективності креативного людського капіталу. Як наслідок, ці дії мають забезпечити підвищення рівня життя всього населення. Оскільки основним вектором розвитку для України має бути переорієнтація економіки на високотехнологічне виробництво, то в таких умовах держава повинна зробити ставку на креативний людський капітал та інновації.

Посилання

Zhuravlev, V.A. (2008). Kreativnoye myshleniye, kreativnyy menedzhment i innovatsionnoye razvitiye obshchestva [Creative thinking, creative management and innovative development of the society]. Creative Economy, 4, 3-8.Retrieved from https://creativeconomy.ru/lib/3825 [in Russian]

Vsesvitnya orhanizatsiya intelektualʹnoyi vlasnosti. [Worldwide Organization of Intellectual Property]. (n.d.) https://www.wipo.int/portal/en/. Retrieved from https://www.wipo.int/portal/en/

Cushing, R. (2001). Creative capital, diversity and urban growth. Austin (Texas).

Kao, J. (2007). Innovation nation: How Аmerica is losing its innovation edge, why it matters, and what we can do to get it back. N.Y.: Free press, 306 p.

Gilford, D.P. (1971). Priroda chelovecheskogo intellekta [The nature of human intelligence]. Moscow, Progress.

Taylor, C.& Tardif, T., R.Sternberg R., (eds.) (1988). Various approaches to and definitions of creativity The nature of creativity. Cambridge, Сambr.press, 429-446.

Torrance E.P., Sternberg, R., Tardif, T. (eds.) (1988). The nature of creativity as manifest in the testing. The nature of creativity. Cambridge: Cambr. Press, 43-75.

Renzulli J.S. (1977). The enrichment triad model: a guide for developingdefensible programs for the gifted and talented. Wethersfield, conn. : Creative loaming press.

Mednick, S.A.(1962). The associative basis of the creative process. N.Y., 6, 220–232.

Kasayeva, T.V. (2014). Politekonomicheskiye imperativy vosproizvodstv individual'nogo chelovecheskogo kapitala [Political and economic imperatives of reproduction of individual human capital] Extended abstract of candidate’s thesis, Pyatigorsk, 41p. [in Russian]

Salikhov, B.V. (2017). Kreativnyy kapital v ekonomike znaniy [Creative Capital in the Knowledge Economy], Moscow, «Dashkov i Ko» [in Russian]

Stratehiya innovatsiynoho rozvytku ukrayiny na 2010–2020 roky v umovakh hlobalizatsiynykh vyklykiv. [Strategy of innovation development of Ukraine for 2010-2020 in the context of globalization challenges]. (n.d.) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/5/2015 [in Ukrainian]

Skavronsʹka, I.V& Ripka, R.O. (2007) Empirychne otsinyuvannya peredumov stanovlennya kreatyvnoho klasu v Ukrayini [Empirical assessment of the preconditions for the formation of a creative class in Ukraine]. Young scientist, 2 (42), 339-344. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/2/79.pdf [in Ukrainian]

Fedulova, L.I. & Tsipurynda, V.S. (2017). Pereshkody ta problemy na shlyakhu rozvytku kreatyvnoyi ekonomiky v Ukrayini [Obstacles and problems on the way of developing a creative economy in Ukraine] Innovatsiyna ekonomika. 7-8, 13-20. Retrieved from:: http://ie.at.ua/ie_2017/inneko_7-8-2017.pdf [in Ukrainian]

Savina, M.V. (2008). Problemy formirovaniya glavnoy proizvoditel'noy sily postindustrial'nogo obshchestva (teoriya i praktika) [Problems of the formation of the main productive force of post-industrial society (theory and practice)] Moscow, Tisso-poligraf. [in Russian]

Davymuka, S. A. & Fedulova, L. I. (2017). Kreatyvnyy sektor ekonomiky: dosvid ta napryamy rozbudovy [Creative economy sector: experience and directions of development]. Lʹviv, State Enterprise "Institute of Regional Studies named after M.I. Dolyshny of the National Academy of Sciences of Ukraine" [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-10

Номер

Розділ

Проблеми національної та регіональної економіки