ЦИФРОВА АНАЛІТИЧНА ПЛАТФОРМА ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.204.363-370Ключові слова:
академічна аналітика, академічна аналітика, R Shiny, R Shiny, освітні дані, освітні дані, інтерактивна візуалізація, інтерактивна візуалізація, управління якістю освіти, управління якістю освіти, бізнес-інтелект в освіті, бізнес-інтелект в освіті, інформаційні системи, інформаційні системи, цифрові технлогії, цифрові технлогіїАнотація
Розроблено аналітичну платформу для управління якістю освітніх послуг на базі R Shiny фреймворку, яка забезпечує інтерактивну візуалізацію академічних даних та підтримку прийняття управлінських рішень у вищих навчальних закладах України. Система реалізована з використанням модульної архітектури та включає шість основних аналітичних модулів для моніторингу показників якості навчання, успішності та відвідуваності студентів з урахуванням специфіки національної системи оцінювання. Платформа забезпечує порівняльний аналіз між спеціальностями, групами, предметами, а інтерактивні візуалізації з деталізованими підказками дозволяють виявляти тенденції академічних досягнень та проблемні зони освітнього процесу. Система підтримує експорт результатів у стандартні формати, автоматичне оновлення показників та забезпечує кросплатформну сумісність. Тестування підтвердило скорочення часу аналізу та значну економію коштів на аналітичному програмному забезпеченні, що робить рішення доступним для широкого кола освітніх установ.
Посилання
Siemens, G., & Baker, R.S.J. (2012). Learning analytics and educational data mining: towards communication and collaboration. Proceedings of the 2nd International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK '12). New York : Association for Computing Machinery, Pp. 252–254. DOI: https://doi.org/10.1145/2330601.2330661.
Ferguson, R. (2012). Learning analytics: drivers, developments and challenges. International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 4. No. 5/6. Pp. 304-317. URL: https://www.inderscience.com/offers.php?id=51816.
Baker, R.S., & Inventado, P.S. (2014). Educational data mining and learning analytics. Learning Analytics. New York : Springer, Pp 61–75. DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3305-7_4.
Биков В.Ю. (2011). Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів на-вчальних закладів і наукових установ. Інформаційні технології в освіті, Вип. 10. С. 8-23. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2011_10_3.
Salehi, M, Arashi. M, Bekker, A, Ferreira, J, Chen, DG, Esmaeili, F, & Frances, M. (2020). A Synergetic R-Shiny Portal for Modeling and Tracking of COVID-19 Data. Front Public Health, Vol. 8. 623624. DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.623624.
Chang, W., Cheng, J., Allaire, J.J., Sievert, C., Schloerke, B., Xie, Y., Allen, J., McPherson, J., Dipert, A. & Borges, B. (2021). Shiny: Web Application Framework for R. R package Version 1.7.1. URL: https://CRAN.R-project.org/package=shiny.
Sievert, C. (2020). Interactive Web-Based Data Visualization with R, plotly, and shiny. Boca Raton : Chapman and Hall/CRC, 470 с. URL: https://plotly-r.com.
Ярошенко О.І. (2025). Academic Analytics Dashboard. GitHub. URL: https://github.com/olena-yaroshenko/academic-analytics-dashboard.