МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У СФЕРІ РЕКЛАМИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.205.259-266Ключові слова:
маркетингові дослідження, реклама, рекламна діяльність, бенчмаркінг, стратегічний маркетинг, ефективність реклами, конкурентоспроможністьАнотація
У статті розглянуто теоретичні засади та практичні аспекти маркетингових досліджень у сфері реклами, які відіграють ключову роль у підвищенні ефективності комунікаційної політики підприємств. Обґрунтовано значення досліджень для виявлення потреб і переваг споживачів, оцінки результативності рекламних кампаній, рівня впізнаваності бренду та оптимізації витрат на рекламу. Окрему увагу приділено систематизації методів маркетингових досліджень у сфері реклами, серед яких особливе місце займає метод бенчмаркінгу, що забезпечує порівняння рекламних стратегій із кращими ринковими практиками та виявлення резервів для підвищення конкурентоспроможності. Доведено, що систематичне проведення досліджень реклами сприяє мінімізації ризиків, адаптації до динамічного конкурентного середовища, формуванню довіри споживачів і досягненню стратегічних цілей розвитку бізнесу, забезпечуючи стійке зростання та актуальність бренду в умовах інформаційного перевантаження.
Посилання
Гаврилюк, І., Томашевський, Ю., Хірівський, Р. (2024). Особливості маркетингових досліджень поведі-нки споживачів в умовах війни в Україні. Економіка та суспільство, № 65. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4515 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-135
Головчук Ю.О., Дибчук Л.В. (2020). Формування та особливості ефективної рекламної кампанії. Еко-номіка, управління та адміністрування, № 1. С. 21-26. URL: https://ema.ztu.edu.ua/article/view/200760
Деркач О. (2020). Бенчмаркінговий підхід до планування рекламних кампаній комерційних підпри-ємств. Сучасні технології комерційної діяльності і логістики : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конференції. Київ : КНЕУ, С. 268-270. URL: https://surl.li/vciwkd
Ільченко Т.В., Помазан Л.М. (2023). Сучасні методи проведення маркетингових досліджень на спожи-вчому ринку. Інвестиції: практика та досвід, № 8. С. 131-135. URL: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8020
Кобєлєва Т.О., Марчук Л.С. (2015). Методи оцінювання ефективності реклами та її впливу на спожи-вачів. Вісник НТУ «ХПІ». Серія : Технічний прогрес та ефективність виробництва, № 25. С. 79-84. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16053
Колесник, Б., Костинець, І. (2023). Вимірювання ефективності цифрової реклами у Facebook як части-на національної рекламної кампанії бренду. Огляд економіки, фінансів та менеджменту, № 3. Pp. 68–82. URL: https://public.scnchub.com/efmr/index.php/efmr/article/view/257 DOI: https://doi.org/10.36690/2674-5208-2023-3-68-82
Корнійчук, Т., Луцій, І. (2024). Методичні засади маркетингових досліджень. Сталий розвиток еконо-міки, № 3(50). Pp. 290-295. URL: https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/1033 DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-50-43
Попова Ю.М. (2015) Особливості маркетингових досліджень рекламної діяльності. Економіка і регіон, № 1. С. 74-79. URL: https://surl.li/crboic
Родіонов, С.О. (2022). Інтернет-маркетинг в Україні: сучасні тенденції та інструменти. Журнал стра-тегічних економічних досліджень, № 3. Pp. 110–118. URL: https://jrnl.knutd.edu.ua/index.php/jseconres/article/view/1089 DOI: https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.3.11
Шкуренко, О. (2021). Особливості використання інструментарію бенчмаркінгу на підприємстві. Еко-номіка і організація управління, Pp. 143-151. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.1.14 URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/view/10832
Global advertising revenue to hit US$1 trillion in 2026 as streaming services look to consolidation and live sports to drive growth: PwC Global Entertainment & Media Outlook 2024-28. (2024). PricewaterhouseCoopers (PwC). URL: https://www.pwc.com/gx/en/news-room/press-releases/2024/pwc-global-entertainment-and-media-outlook-2024-28.html
Taylor, C.R., & Carlson, L. (2021). The future of advertising research: new directions and research needs. Journal of Marketing Theory and Practice, № 29(4). Рp. 1-12. DOI: https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1860681 URL: https://surl.lu/lcfbyy
Wang, P., Xiong, G., Sun, W.W., & Yang, J. (2024). Evaluating multimedia advertising campaign effectiveness. Decision Support Systems, № 187. Pp. 114348. DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2024.114348 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167923624001817