ЕКОЛОГІЧНА УПАКОВКА ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ТРЕНД МАРКЕТИНГУ ТОВАРІВ ТА ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.205.305-310Ключові слова:
екологічна упаковка, маркетинг товарів, маркетингові стратегії, інновації, сталий розвиток, споживча поведінка, конкурентні переваги, розширена відповідальність виробника, корпоративна соціальна відповідальністьАнотація
У статті розглянуто екологічну упаковку як сучасний тренд маркетингу та важливий інструмент сталого розвитку. Проаналізовано функції екологічної упаковки та ключові чинники, що зумовлюють зростання її значущості у глобальній та локальній бізнес-практиці, зокрема посилення екологічних вимог, зміна споживчих пріоритетів і корпоративна соціальна відповідальність. Визначено маркетингові переваги впровадження екологічних рішень у сфері пакування. Наголошено на актуальності розвитку цього напряму в Україні у контексті євроінтеграції та адаптації бізнесу до міжнародних стандартів. Практична цінність статті полягає у можливості використання її результатів для формування стратегій підприємств щодо впровадження екологічної упаковки, розробки маркетингових програм позиціонування продукції та підвищення рівня екологічної свідомості споживачів.
Посилання
Rambabu, L. & Ramlal, P. (2020). Packaging strategies: knowledge outlook on consumer buying behaviour. Journal of Industry-University Collaboration, No 2(2). DOI: https://doi.org/10.1108/JIUC-10-2019-0017
Rundh, Bo (2016). The role of packaging within marketing and value creation. British Food Journal, No 118(10). DOI: https://doi.org/10.1108/BFJ-10-2015-0390
Іванов М.М., Філіпський Р.О. (2023). Психологія сприйняття упаковки споживачами. Актуальні проблеми економіки, № 9(267). С. 57-65. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2023-1-267-57-65
Як упаковка впливає на вартість логістики? Dragonlogistics. URL: https://surl.li/wdhqiy
Petrenko, L., Puzko, S., Lavrenenko, V., & Gernego, I. (2024). Fostering Sustainable Packaging Industry: Global Trends and Challenges. European Journal of Sustainable Development, No. 13(2). URL: https://surl.li/abdfuz
Дончак Л.Г., Пилявець В.М. (2025). Біорозкладне пакування товарів як елемент сталого розвитку логістичних систем. Економічний простір, № 197. С. 26-31. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.197.26-31
Кобернюк С.О., Юрченко О.А. (2025). Еволюція маркетингу аграрної продукції в епоху цифрових тех-нологій: від традиційних комунікацій до систем Big Data-аналітики. Актуальні проблеми сталого розвитку, Вип. 2(6). С. 174-185. URL: https://surl.lu/nmgoae
Гавриленко О.М., Плішивий Є.М. (2023). Сучасні аспекти переходу до використання біорозкладних пакувальних матеріалів. Економічний простір, № 183. С. 128-133. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/183-21
Танасійчук АМ., Середницька Л.П., Мельник Ю.В. (2019). Світовий досвід розвитку екологічно чистої упаковки товарів. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія : Економіка і управління, Т. 30(69). № 6. С. 94-97. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/69-6-39
Directive 2008/98/EC of the European Parliament and of the Council of 19 November 2008 on waste and repealing certain Directives. URL: https://surl.li/eemzio
European Parliament and Council Directive 94/62/EC of 20 December 1994 on packaging and packaging waste. URL: https://surl.li/brrynl
Проект Закону України про упаковку та відходи упаковки від 4.10.2023. № 10066. URL: https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/42931
Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України : Закон України від 1.06.2021. № 1489-IX. URL: https://surl.li/uitaak
Sustainability in packaging: What do European consumers value in 2025?. McKinsey & Company. URL: https://surl.li/kcorxz
Survey shows customer demand for sustainable packaging on the rise / Eviosys (Metal Packager). (2024). URL: https://surl.li/qsitbc