РОЛЬ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ПІДПРИЄМЦІВ У РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.200.42-47Ключові слова:
адаптація, виживання підприємства, інновації, конкурентна перевага, креативність, розвиток бізнесуАнотація
У сучасних умовах глобалізації та стрімкого технологічного розвитку підприємницька діяльність набуває нових вимірів, а креативне мислення підприємців стає одним із ключових чинників економічного зростання. Дана стаття присвячена системному аналізу ролі креативного мислення в процесі адаптації підприємств до змінних ринкових умов, формуванню інноваційних бізнес-моделей та підвищенню конкурентоспроможності окремих компаній і економіки в цілому. Результати дослідження свідчать про те, що вдале поєднання традиційних управлінських підходів із творчими методами мислення стає потужним інструментом для підвищення адаптивності підприємств у відповідь на швидкоплинні ринкові виклики. Автор статті наголошує на тому, що здатність підприємців мислити нестандартно дозволяє ефективно інтегрувати сучасні технологічні рішення, оптимізувати виробничі процеси та створювати нові ринкові ніші.
Посилання
Masterson V. Future of jobs 2023: These are the most in-demand skills now - and beyond. World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/stories/2023/05/future-of-jobs-2023-skills/.
Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/.
Griffin, J. (2020). The Business ROI of Creativity. Forbes. URL: https://www.forbes.com/sites/jillgriffin/2020/08/14/the-business-roi-of-creativity/.
Маранчак М. (2020). Новини ресторанів: Чорноморка, Pita Kyiv, McDonald’s, Волконський, Aroma Kava та інші. RAU. URL: https://rau.ua/novyni/novini-kompanij/novyny-restoraniv/.
Штука Н. (2023). Чумацький шлях. Forbes Ukraine. URL: https://surl.li/gfsdbz.
Федорін В., Бєлінська Ю., Давиденко Б. (2023). «Ми вилізли з теплої ванни в Україні і пішли на холод-ні ринки». Як українським компаніям пробити стіну закордонного бізнесу. Досвід засновника креативної агенції Fedoriv Group Андрія Федоріва. Forbes Ukraine. URL: https://forbes.ua/company/andriy-fedoriv-pro-biznes-za-kordonom-22062023-14359.
Kravchenko O., Mysore M., Ostafiichuk D., & Prihodko A. (2023). Survival through purpose: How Ukrainian businesses endured amid extreme uncertainty. McKinsey&Company. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/risk-and-resilience/our-insights/survival-through-purpose-how-ukrainian-businesses-endured-amid-extreme-uncertainty/.
Фінашкін І. (2024). Як прокачати креативність і навіщо вона підприємцям. П’ять технік від Ігоря Фіна-шкіна. Forbes Ukraine. URL: https://surl.li/jofbpr.
Рихліцький В. (2025). П’ять історій про український бізнес, які дивують світ. Економічна правда. URL: https://epravda.com.ua/biznes/nezvichniy-ukrajinskiy-biznes-yakiy-divuye-svit-801579/.
Шаповал К. (2023). Творець «Сільпо». Велика історія Володимира Костельмана, який будує найкреа-тивнішу мережу магазинів по фану (не забуваючи про гроші). Forbes Ukraine. URL: https://forbes.ua/company/oda-radosti-dlya-volodimira-kostelmana-ta-yogo-komandi-biznes-tse-fan-yak-tse-pratsyue-01122023-17559.
ТОВ «Сільпо-Фуд» звіт про управління за 2023 рік. URL: https://static.silpo.ua/content/2024/07/05/6687db249d826.pdf.
Культура вишуканого відпочинку і фокус на благодійність: концепція розвитку ресторанів BAO Group. (2025). Forbes Ukraine. URL: https://forbes.ua/company/kultura-vishukanogo-vidpochinku-i-fokus-na-blagodiynist-kontseptsiya-rozvitku-restoraniv-bao-group-21032025-28077.
Іванова К. (2021). Кінець епохи лояльності. Як у 2021 році побудувати бренд, якому довірятимуть. Три поради від креативного директора TABASCO. Forbes Ukraine. URL: https://surl.li/jybqbt.