ОСОБЛИВОСТІ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ CRM-СИСТЕМ У ПРОЦЕСИ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ НА РИНКУ АВТОМОБІЛІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.200.136-143

Ключові слова:

діджиталізація, CRM-система, ринок автомобілів, програмні продукти, обслуговування клієнтів

Анотація

У статті досліджено специфіку впровадження CRM-систем у діяльність автосалонів і дилерських центрів в умовах цифрової трансформації автомобільного ринку України. З’ясовано, що CRM-системи відіграють ключову роль у формуванні клієнтоорієнтованої стратегії підприємства, забезпечуючи автоматизацію обслуговування, персоналізацію комунікацій та підвищення ефективності продажів. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку та висвітлено переваги діджиталізації при взаємодії з клієнтами в умовах нестабільного ринкового середовища. Зроблено акцент на зростанні попиту стосовно використання розроблених вітчизняних продуктів CRM-систем. Наведено результати порівняльної оцінки трьох популярних CRM-систем (SalesDrive CRM, KeepinCRM, KeyCRM із застосуванням методу багатовимірної середньої. За результатами дослідження оптимальною CRM-системою для ринку автомобілів визначено систему SalesDrive CRM. Окреслено перспективи подальших досліджень у напрямі адаптації CRM-систем до автомобільного ринку загалом.

Посилання

Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д. (2017). Використання CRM-систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці, № 2(58). С. 89-93. URL: http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/2_58_2017_ukr/15.pdf.

Мостова А.Д., Познякова Т.А. (2021). Удосконалення управління розподілом та збутом продукції тор-говельного підприємства з використанням цифрових технологій. Академічний огляд, № 2(55). С. 59-68. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-2-55-6.

Шарапа О.М. (2009). Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як скла-дова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки, № 7. С. 175–183.

Янчук Т.В., Боєнко О.Ю. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності марке-тингової діяльності. Економіка та суспільство, № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89.

Динаміка переходу українського бізнесу на українські та міжнародні CRM-системи. Дослідження Ringostat. URL: https://business.diia.gov.ua/news/dynamika-perekhodu-ukrainskoho-biznesu-na-ukrainski-ta-mizhnarodni-crm-systemy.

CRM-системи стали найбільшим сегментом ринку в 2022 році. URL: https://news.finance.ua.

Auto Dealership CRM Software Market Definition. URL: https://www.thebusinessresearchcompany.com.

20 CRM Statistics That Sales Professionals Need to Know. (2025). URL: https://www.nutshell.com/blog/crm-stats.

Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід. URL: https://www.autoconsulting.com.ua.

Market Size & Trends. URL: https://www.grandviewresearch.com.

Прасад А. (2024). Частина українського бізнесу досі користується російськими CRM, 14% компаній хочуть їх встановити – дослідження Ringostat. URL: https://forbes.ua/news/chastina-ukrainskogo-biznesu-dosi-koristuetsya-rosiyskimi-crm-14-kompaniy-khochut-ikh-vstanoviti-doslidzhennya-ringostat-24072024-22580.

Десятка найкращих CRM-систем в Україні. URL: https://crmsolutions.ua/top-10-best-ukrainian-crm-systems/.

КобилюхО.Я., Гірна О.Б. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі використання CRM‐системи. Академічні візії, Вип. 10-11. С. 3-12. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7025204.

Єріна А.М. (2007). Статистика: структурно-логiчнi схеми та задачi: навч.посiбник. К.: КНЕУ, 304 с. URL: https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/scientific_schools/shst/shst_praci/shst_prazi/sslstz/.

Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І. Прокопович-Павлюк І.В. (2013). Ста-тистика підприємств: навч. посібник. К.: Алерта, 560 с. URL: https://textbook.com.ua/statistika/1473453174.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-09

Номер

Розділ

Наукові статті