Рейтинг підприємства як детермінанта прийняття рішень на ринку капіталів

Автор(и)

  • M. V. Stecko Тернопільський національний економічний університет,

DOI:

https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.050718.200.82

Анотація

В статті обґрунтовано взаємозв’язки між якістю рейтингування емітентів цінних паперів та ефективністю ринку капіталів. З’ясовано вплив рейтингу як тригеру та виразу ймовірності дефолту на ринкову вартість акцій та облігацій підприємства. Визначено, що наявність рейтингу підвищує попит на корпоративні облігації та інші цінні папери підприємств. Він безпосередньо впливає на можливості залучення фінансових ресурсів підприємства та на їх ціну. Завдяки рейтингу зменшуються витрати капіталодавців на збір та аналіз інформації щодо об’єктів інвестування. Проведено аналіз оприлюдненого на сайтах провідних вітчизняних рейтингових агентств методологічного забезпечення рейтингування. Зроблено висновок щодо недостатнього рівня транспарентності рейтингових агентств у питаннях методології присвоєння рейтингів. Це ускладнює оцінку якості рейтингів та їх об’єктивності. Доведено, що рейтингові оцінки впливають не лише на окремий сегмент ринку цінних паперів, а є інструментом підвищення інформаційної ефективності усього ринку капіталів. Рейтингування можна інтерпретувати як інструмент підвищення інформаційної ефективності ринку капіталів. Визначено місце системи контролінгу та корпоративного управління у покращенні кредитних рейтингів підприємств.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-22

Номер

Розділ

Міжнародна економіка і зміни геоекономічного простору