Форми виходу будівельних компаній на зарубіжні ринки
DOI:
https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.290818.72.178Анотація
Стаття присвячена дослiдженню процесiв iнтернацiоналiзацiї на мiкроекономiчному рiвнi i стратегiй розвитку компанiй в умовах глобалiзацiї ринкiв. Визначено специфiку будiвельної галузi у взаємозв’язку з iншими секторами економiки з акцентуванням уваги на характеристиках споживчого попиту та пропозицiї, тривалостi, окупностi iнвестицiй, соцiальнiй значущостi. Розглянуто та iдентифiковано передумови, фактори та особливостi iнтернацiоналiзацiї будiвельної iндустрiї. Пiдкреслено актуальнiсть двохетапної моделi прийняття рiшень щодо виходу на зарубiжнi ринки, коли здiйснюється ресурсно-маркетингова оцiнка такого рiшення i на цiй основi виконуються вiдповiднi фiнансово-економiчнi розрахунки ефективностi. Проаналiзовано мотивацiйнi механiзми, торгiвельнi, експортнi та iнвестицiйнi стратегiї та форми виходу будiвельних корпорацiй на зарубiжнi ринки. Особливу увагу придiлено дослiдженню процесiв створення мiжнародних стратегiчних альянсiв, їх конкурентним перевагам при виходi на зарубiжнi ринки, найбiльш ефективним органiзацiйним моделям, включаючи питання ефективної взаємодiї будiвельних компанiй та пiдрядних органiзацiй. Оцiнено масштаби та рiвень iнтернацiоналiзацiї ринку будiвельних послуг Європейського Союзу з виокремленням серед 20-ти найбiльших європейських компанiй мiжнародних i “домашнiх” груп та альянсiв. Показано структурно-країнову та стратегiчну специфiку мiжнародної бiзнес активностi європейських будiвельних ТНК.