Дослідження діяльності низькобюджетних авіакомпаній на ринку авіаперевезень України
DOI:
https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.271018.43.272Ключові слова:
низькобюджетна авіакомпанія, лоукост, стратегія авіакомпанії, ринок низькобюджетних перевезень, міжнародна авіакомпаніяАнотація
У науковій статті розглянуто основні концепції нової структури ведення авіабізнесу. Проаналізовано ключові фактори успіху авіакомпаній, що діють по бізнес-моделі «lowcost». Досліджено, що частина ринку авіакомпаній, які використовують низькобюджетну бізнес-модель, навіть при глобальній кризі та явищах фрагментного характеру, які повинні негативно позначитися на розвитку ринку перевезень, продовжує зростати, в той час, коли мережевих, чартерних та регіональних ця частина поступово зменшується. Проведено порівняльну характеристику традиційних і низькобюджетних авіаперевізників та виявлено основні відмінності за актуальними показниками діяльності авіакомпанії. Наголошено, що хоча і існує ряд переваг в порівнянні з традиційними авіакомпаніями, і низькобюджетні авіалінії задають темп всій світовій галузі авіаперевезень, але для повноцінного ведення бізнесу необхідно усунути ряд проблем, охарактеризованих і виявлених під час дослідження, та розробити чітку стратегію конкуренції в галузі та використовувати свій потенціал в умовах співпраці з місцевими органами. Основна роль бюджетної компанії, яка виходить на ринок України, якщо говорити про позитивний ефект від діяльності лоукост-перевізників, то це - розвиток регіонів: польоти на другорядні аеропорти, освоєння маршрутів, яких ніколи не існувало, створення нових робочих місць, розвиток туризму, і інше.