Теоретичні засади прийняття управлінських рішень щодо забезпечення стійкого функціонування добувного підприємства

Автор(и)

  • O. V. Tryfonova НТУ «Дніпровська політехніка», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.250918.159.236

Ключові слова:

управлінське рішення, стійке функціонування підприємства, самоорганізація, гомеокінетичне плато, добувне підприємство

Анотація

Стаття присвячена формуванню теоретичних засад прийняття управлінських рішень щодо забезпечення стійкого функціонування підприємств добувної промисловості. Показано, що управління підприємством можна вважати стійким, якщо воно забезпечує його перебування на гомеокінетичному плато, розмір та структура якого постійно змінюється під впливом значної кількості факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Обгрунтовано, що стійкість функціонування добувних підприємств як складних, стаціонарних систем зумовлена стійкістю до впливу комплексу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Обгрунтовано, що специфіка діяльності добувних підприємств полягає у предметі праці – покладах корисних копалин, умови видобування яких утворюють комплекс чинників природної складової стійкості функціонування підприємства. Показано, що поряд із природною складовою, на стійкість функціонування добувного підприємстива впливають групи чинників техніко- організаційної, екологічної, фінансово-економічної та соціально-трудової компонент, які разом утворюють антропогенну складову. Запропоновано визначати показники стійкості компонент та складових стійкості, а також узагальнюваного показника стійкості функціонування підприємства в цілому як середньої геометричної з чаткових показників, приведених до співставного вигляду із застосуванням таксонометричного методу. Показано, що зону гомеокінетичного плато можна визначати із використання регресійної залежності між рівнем стійкості функціонування підприємства й повною собівартістю однієї тони видобутих корисних копалин та з урахуванням її ціни.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-25

Номер

Розділ

Економіка підприємства та просторово-кластерний бізнес