Фінансування інноваційних проектів: особливості застосування інструментів краудфандінга

Автор(и)

  • O. V. Yermoshkina Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна
  • D. S. Bukreieva Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.260319.93.420

Ключові слова:

інноваційний проект, стартап, фінансування, краудфандинг, фінансові ресурси

Анотація

В дослідженні обґрунтовано науково-прикладні підходи до вибору краудфандингових платформ для фінансування інноваційних проектів в умовах розвитку інституціональної структури ринку стартапів. Виконано аналіз основних тенденцій розвитку інструментів та механізмів краудфандингу, а також існуючих теоретичних та методичних підходів до вибору інструментів та механізмів функціонування краудфандингу. Встановлено, що обираючи серед різномаїття існуючих краудфандингових платформ, необхідно враховувати такі фактори: сутність інноваційного проекту, стадія розвитку проекту, спрямованість проектів, механізм наання винагороди інвестору, механізм накопичення та розпорядження накопиченою сумою грошових коштів. Порівняльний аналіз механізму функціонування 24 найбільших краудфандингових платформ дозволив визначити та класифікувати спільні риси та відмінності діяльності цих платформ, диференціювати їх за стадіями розвитку стартапів, зргупувавши усю множину платформ у три ключові групи (А, В та С), які відрізняються стадіями розвитку стартапів, що можуть використовувати цю платформу, та механізмом використання платформ. Доведено, що вибір краудфандингової платформи повинен реалізовуватись виходячи з характерної для даної платформи краудфандингової моделі, типу фінансування та можливих фінансових витрат, повязаних з використанням даної платформи. Науково обґрунтовано структурно- логічний механізм вибору краудфандингової платформи при фінансуванні інноваційних проектів, який передбачає, розширення спектру фінансових інструментів, виникнення додаткових інституційних зобов’язань між підприємцем та інвестором та підкріплюється операційними правилами. Цей механізм дозволяє в практичному плані робити обґрунтований вибір платформи, виходячи з власних інституційних та операційних вимог та уявлень щодо подальшої долі проекту. До напрямів подальших досліджень віднесено питання розподілу ризиків при використанні механізму краудфандингу, розподілу відповідальності та фінансових потоків між учасниками відповідних угод з соціального інвестування.

Посилання

Yermoshkina O., Lobos K. (2017) SME in Poland and Ukraine: Prospect for future and functioning conditions: Monograph. Difin SA. Wroclaw. p.302

The World Bank Data Base // The Official Web-Site [Electronic source]: access mode: URL://www.worldbank.org

Volosovych S.V. A.V. Vasylenko (2017) Kraudfandynh yak innovatsiinyi metod finansuvannia proektiv [Crowdfunding as an innovative method for financing projects]. Modern Economics, No4. 2017.pp. 13-19 [on Ukrainian].

Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act (2012) // U.S. Securities and Exchange Commission: [Electronic source]: access mode: https://www.sec.gov/spotlight/jobs- act.shtml

Torris, T. (2017). The ECN Updates Review of Crowdfunding Regulation in the EU, Israel & the USA.[Electronic source]: access mode: : https://goo.gl/v1Z94K

Financial Conduct Authority: Crowdfunding (2018).[Electronic source]: access mode: https://www.fca.org.uk/consumers/ crowdfunding

Belleflamme P., LambertT., Schwienbacher A. (2014) Crowdfunding: Tapping the Right Crowd. Journal of Business Venturing. N. 29(5). рр. 585-609.

Agrawal A., Catalini C., Goldfarb A. (2010) The Geography of Crowdfunding. NET Institute W orking Paper.Oct. 29, No. 10-08. [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=1692661

Mollick E. R. (2014). The Dynamics of Crowdfunding: An Exploratory Study. Journal of Business Venturing. Vol. 29 (Issue 1). рр. 1–16.

Burtch G., Ghose A., Wattal S. (2013) An Empirical Examination of the Antecedents and Consequences of Contribution Patterns in Crowd-Funded Markets. Information Systems Research. [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=1928168

Giudici G., Nava R., Lamastra Rossi C., Verecondo C. (2012). Crowdfunding: The New Frontier for Financing Entrepreneurship? [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=2157429

Hu M., Li Xi, Shi M. (2014) Product and Pricing Decisions in Crowdfunding. Rotman School of Management W orking Paper No. 2405552. [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=2405552

Mollick E. R. (2013) Swept Away by the Crowd? Crowdfunding, Venture Capital, and the Selection of Entrepreneurs. [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=2239204

Moritz А. Block J. H. (2014). Crowdfunding und Crowdinvesting: State-of-the-Art der wissenschaftlichen Literatur [Crowdfunding and Crowdinvesting: A Review of the Literature] Magazine for SMEs and Entrepreneurship. –Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship. Vol. 62, N. 1, pp. 57-89. [in German]

Cumming D. J., Leboeuf G., Schwienbacher A. (2015) Crowdfunding Models: Keep-It-All vs. All-Or-Nothing. [Electronic source]: access mode: https://ssrn.com/abstract=2447567

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-26

Номер

Розділ

Фінанси та інвестиційно-будівельна діяльність