Новітні напрями розвитку маркетингу малого та середнього підприємництва

Автор(и)

  • K. A. Javela Вінницький національний технічний університет, Україна
  • A. C. Javela Вищий Інститут Соціальних Служб, Ангола

DOI:

https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.230419.171.483

Ключові слова:

маркетинг, персоніфікований маркетинг, малий та середній бізнес, інтегрований маркетинг, контент-маркетинг

Анотація

У статті визначено основні концепції сучасного маркетингу. Подано класифікацію інструментів та каналів маркетингових комунікацій для МСП. Досліджено сучасні тенденції використання інструментів Інтернет-маркетингу МСП в Україні. Виявлено, що малі та середні підприємства активно використовують веб-сайти та соціальні медіа для просування товарів та послуг, налагодження співпраці з партнерами, пошуку персоналу, персоніфікованого інформування про продукцію та послуги, залучення клієнтів у розвиток продукції та послуг. Визначено, що інтегрований маркетинг поєднує в собі концепцію цифрового маркетингу, контент маркетингу та Інтернет маркетингу. Запропоновано основні напрямки розвитку інтегрованого маркетингу для МСП в Україні: розвиток контент маркетингу та персоніфікованого маркетингу, Інтернет маркетингу, цифрового маркетингу. Показано, що не маючи цифрового маркетингового плану, це теж саме що починати будувати свою бізнес стратегію в сліпу і те що без нього неможливо уявити створення та серійну реалізацію нових цифрових продуктів та послуг. Саме це можна назвати новою ерою в підприємництві. Показано мету використання соціальних медіа на малих та середніх підприємствах України на базі державного комітет статистики України. Також виділено види цифрових маркетингових комунікацій. Сучасні маркетингові комунікації передбачають використання персональних продажів, електронних розсилок, стимулювання збуту шляхом надання знижок та бонусів, використання інтернет-просування та соціальних мереж. Важливо зазначити що сьогодні дані підприємства застосовують всі сучасні цифрові, віртуальні та мережеві ресурси і інструменти для здобуття інформації про потенціального споживача саме через всесвітню мережу так як саме в ній проводить велику частку свого часу люди всіх вікових категорій в різних куточках країни. Визначено що саме цифрові тактики можуть вам допомогти набагато більше ніж традиційні методи в привабленні уваги клієнтів до підприємства. Показано та зазначено позитивні результати використання соціальних медіа для здобуття повної картини ймовірного клієнта.

Посилання

Vykorystannya informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy na pidpryyemstvakh za 2017 rik [The use of information and communication technologies at enterprises for 2017]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainan].

Grigorenko, V., & Teletov, O. (2017) Otsinka ekonomichnoyi efektyvnosti reklamnoyi kampaniyi yak vazhlyvoyi skladovoyi marketynhovoyi diyalʹnosti malykh ta serednikh pidpryyemstv [Estimation of cost-effectiveness of advertising campaign as an important component of marketing activity of small and medium enterprises]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnya - Problems and prospects of economy and management. [in Ukrainian].

Illyashenko S.М. (2016) Innovatsiynyy rozvytok: marketynh i menedzhment znanʹ (Text) [Innovation development: marketing and knowledge management]- Innovatsiynyy rozvytok: marketynh i menedzhment znanʹ - Innovation development: marketing and knowledge management (Text) Sumy: Discus plus [in Ukrainian].

Karpenko, Y.M., & Suvorov S.G (2017) Marketynh maloho biznesu: orhanizatsiyni pidkhody ta osoblyvosti upravlinnya [Marketing of Small Business: Organizational Approaches and Features of Management]. Chernihivsʹkyy naukovyy chasopys. Seriya 1 : Ekonomika i upravlinnya - Chernihiv Scientific Journal. Series 1: Economics and Management. Chernihiv: Ekonomika i upravlinnya, (92-97) [in Ukrainian].

Kistersky L.L., Puzanov I.I., Lipova T.V. (2017) Mizhnarodnyy marketynh i finansy dlya maloho i serednʹoho biznesu: metodolohiya i praktyka [International Marketing and Finance for Small and Medium-Sized Businesses: Methodology and Practice] Coretex CZ SE, (p.450) [in Chec].

Korneeva I.O. & Kitchenko A.V., (2017) Marketynh v malomu biznesi. [Marketing in small business]. Visnyk Natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu "Kharkivsʹkyy politekhnichnyy instytut" (ekonomichni nauky) : zb. nauk. pr. – Kharkiv : NTU "KPI",. – No 45 (1266) - Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences): Sb. sciences Ave - Kharkiv: NTU "KPI", 2017. - issue 45 (1266) . (22-25) [ in Ukrainian].

Lutsiak, V .V ., (2017) Marketynh maloho vyrobnychoho pidpryyemstva. [Marketing of Small Manufacturing Enterprise]. Doctor’s thesis. Kyiv (473 p) [in Ukrainian].

Pro rozvytok ta derzhavnu pidtrymku maloho i serednʹoho pidpryyemnytstva v Ukrayini, Zakon Ukrayiny 4618-VI, vid 22.03.2012.[About development and state support of small and medium enterprises in Ukraine, Law of Ukraine 4618-VI, dated 22.03.2012] Retrived from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4618-17 [In Ukrainian].

Khudyakova, A.D., (2017) Effektivnost' marketingovoy strategii v malom biznese [The Effectiveness of Marketing Strategy in Small Business]. T avricheskiy nauchnyy obozrevatel' No 5 (22)  - Taurian Scientific Observer. - Issue. 5 (22), (11-23) [in Russian].

Yashina, I. M., (2016) Vybir stratehiy formuvannya kompleksu marketynhu silʹsʹkohospodarsʹkoho pidpryyemstva maloho biznesu [Selection of Strategies for the Formation of Marketing Complex of Agricultural Small Business Enterprise]. Visnyk ONU im. I. I. Mechnykova.T. 21. – Vypusk 6(48) - Visnyk ONU of . I. I. Mechnikov. - Vol. 21. - Issue 6 (48), (121-125) [ in Ukrainian].

Wang L., Law R., Guillet B. D., Hung K. (2015) Impact of hotel website quality on online booking intentions: eTrust as a Mediator. International Journal of Hospitality Management. - Volume 47 (108-115).

Zuccalà M., Verga E. S. Supporting Tourism Through Digital Ecosystems: The E015 Experience. In: Stangl B., Pesonen J. (eds) (2018). Information and Communication Technologies in Tourism Springer, Cham, (77-89).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Номер

Розділ

Економіка підприємства та просторово-кластерний бізнес