КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.194.170-176Ключові слова:
експортні стратегії, інструменти реалізації стратегій, комплексний підхід, оцінка середовища, методи прогнозуванняАнотація
Досліджено джерела сучасних авторів, щодо теоретичних дефініцій в галузі стратегічного управління міжнародною діяльністю. Визначено підходи до розробки стратегій. Окреслено фактори успішного стратегій експорту. Надано порівняльну характеристику стратегій виходу на зовнішні ринки в залежності від різноманітних факторів. Визначено переваги та недоліки кожної стратегії. Розглянуто стратегії з точку зору інструментів, що застосовано. Наголошено на необхідності комплексного багатогранного підходу. Наведено особливості виходу підприємства на зовнішній ринок та можливі труднощі на кожному етапі. Зазначено алгоритм формування комплексного підходу до реалізації та контролю за виконанням стратегії. Окреслено основні принципи успішності виходу на зовнішні ринки. Для успішної реалізації обраних стратегій зазначено методи оцінки та прогнозування параметрів зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Надано характеристика якісним і кількісним методам моделювання.
Посилання
Богацька Н.М. (2019). Розроблення стратегії міжнародної економічної діяльності підприємства при виході на зовнішні ринки. Ефективна економіка, № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2019/44.pdf
Балабанова Л.В. (2021). Стратегічні маркетингові рішення у конкурентній діяльності підприємств. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 3. С. 18-27.
Болотіна І.М., Семенець М.В. (2022). Розвиток стратегії просування товарів на зовнішній ринок. Ефе-ктивна економіка, № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2022/86.pdf.
Бутко М.П. (2019). Регіональні стратегії розвитку підприємництва в умовах глобалізації. Економічний часопис, С. 57-66.
Власова К.М. (2019). Концептуальні засади формування стратегії подолання бар'єрів входу підпри-ємств на нові зовнішні ринки. Економіка АПК, № 7. С. 83-91.
Залога З.М. (2018). Розвиток бізнесу: стратегія, проектування, організація та діяльність фірми (тестові за-вдання) : навч. посіб. / [З. М. Залога та ін.]; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, Екон. ф-т, Каф. економіки підпри-ємства. Львів : Растр - 7, 284 с.
Іващенко Г.А. (2021). Формування зовнішньоекономічної стратегії підприємства. Ефективна економі-ка, № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2021/103.pdf.
Карасьова Н.А. (2020). Міжнародний бізнес: практикум : спец. "Міжнародні відносини, суспільні ко-мунікації та регіональні студії", "Міжнародні економічні відносини". Київ : Ліра-К, 74 с.
Кацемір Я. (2021). Позиціонування підприємства на зовнішньому ринку. Економіка та суспільство, № 34. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1004/962.
Ковтун О.І. (201). Стратегія підприємства : навч. посіб. Львів: Новий Світ, 324 с.
Хринюк О., Ганіч С. (2022). Торговельна політика підприємств: стратегії виходу на зовнішній ринок.