МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.195.42-46Ключові слова:
конкурентоспроможність, будівельні підприємства, фактори впливу на конкурентоспроможність, методи оцінки конкурентоспроможності, особливості функціонування будівельних підприємств, фінансова стійкістьАнотація
Стаття присвячена дослідженню конкурентоспроможності потенціалу будівельних підприємств та методів його оцінки. В умовах глобальної конкуренції визначення конкурентоспроможності стає критичним для забезпечення фінансової стійкості будівельних підприємств. Основними показниками конкурентоспроможності є якість продукції, управління ресурсами, інноваційні рішення та адаптивність до змін. Досліджено вплив зовнішніх (ринкова кон'юнктура, державне регулювання) та внутрішніх (ефективність управління, якість виробництва) факторів на позиції підприємств на ринку. З метою оцінки конкурентоспроможності розглянуто ключові методи: SWOT-аналіз, бенчмаркінг, модель Портера, аналіз життєвого циклу продукції та оцінку фінансової ефективності. Виявлено, що для комплексної оцінки конкурентоспроможності будівельних підприємств необхідно комбінувати кілька підходів, що дозволить підприємствам ефективніше адаптуватися до ринкових викликів і забезпечити довгострокову конкурентну перевагу.
Посилання
Діденко О.Є., Жураківський П.І. (2017). Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Ефективна економіка. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5590
Kouskoura, A.; Kalliontzi, E.; Skalkos, D.; Bakouros, I. (2024). Assessing the Key Factors Measuring Regional Competitiveness. Sustainability, Vol. 16. Iss. 6. 2574. DOI: https://doi.org/10.3390/su16062574
Hoinaru, R.; Năstase, M. A (2019). Balanced Approach: Brexit from Political and Business Perspectives. Proc. Int. Conf. Bus. Excell, No. 13. Pp. 804-816.
Лапчук Я.С.; Дуб М.Г. (2024). Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління мар-кетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології, Вип. 8. № 1. С. 109-122. URL: https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351
Ordóñez de Pablos, P. (2024). "Editorial: Digital technologies, innovation and competitiveness: shaping the future of economies and societies", Journal of Science and Technology Policy Management, Vol. 15 No. 4, Pp. 657-662. DOI: https://doi.org/10.1108/JSTPM-07-2024-227
Нечипоренко В.В., Шумкова О.В., Шумкова В.І. (2024). Інноваційний маркетинговий менеджмент конкурентоспроможності продукції соціально-відповідального підприємства. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, Вип. 1(42). С. 120-125
Райко Д.В., Конохова З.П. (2024). Роль інформаційних технологій у підвищенні конкурентоспромож-ності малих та середніх підприємств в умовах цифрової економікис. Ефективна економіка : електрон. Журнал, № 6. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/3986/4021
Березіна Л.М., Вараксіна О.В., Олійник А.С., Рак А.Г. (2021). Теоретико-методологічні основи управ-ління конкурентоспроможністю підприємства. Агросвіт. № 21-22. С. 35-42. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.21-22.35
Котельникова Ю. (2022). Підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах цифровізації. Innovation and Sustainability, No. 4. Pp. 101-108. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2022.4.101.108
Краус Н.М., Голобородько О.П., Краус К.М. (2018). Цифрова економіка: тренди та перспективи аван-гардного характеру розвитку. Ефективна економіка, №. 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6047.
Буряковська Г.С. (2018). Конкурентоспроможність підприємств: навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури. 432 с.
Іваненко М.П., Стороженко О.І. (2020). Бенчмаркінг як інструмент оцінки конкурентоспроможності підприємств. Економіка і час, № 3. С. 45-54.
Мельник Л.Г. (2019). Життєвий цикл продукції у будівельній галузі: економічні аспекти. Науковий журнал. № 2. С. 67-74.
Смирнов К.В. (2021). Фінансова ефективність будівельних підприємств: методи оцінки. Економіка під-приємства, № 6. С. 82-90.