ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ РИНКОВИХ ЗМІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.195.122-129

Ключові слова:

конкурентоспроможність підприємства, стратегія управління конкурентоспроможністю, інноваційні стратегії, індекс лояльності клієнтів, конкурентні переваги, фактори успіху

Анотація

У статті інтерпретовано поняття стратегії конкурентоспроможності, інноваційні стратегії управління конкурентоспроможністю підприємства, фактори успіху. Наведено приклади застосування інноваційних стратегій конкурентоспроможності у провідних компаніях світу, зокрема: стратегії продуктово-інноваційного розвитку, технологічного лідерства, цифрової трансформації, гнучкого управління та ін. На основі аналізу конкурентоспроможності провідних міжнародних компаній встановлено, що інноваційні стратегії є ключовим чинником їхнього успіху на глобальному ринку. Визначено фактори успіху таких стратегій: інвестиції в наукові дослідження та розробки, цифрові технології, адаптивність і гнучкість бізнес-моделей, глобальна диверсифікація продуктів і ринків, орієнтація на споживачів та ін. Фактори успіху інноваційних стратегій управління конкурентоспроможністю дозволяють компаніям зберігати свою конкурентоспроможність і відкривати нові можливості для зростання та підтримки лідерських позицій на глобальному ринку.

Посилання

Портер М. (2020). Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Київ: Наш формат, 424 с.

Chesbrough H.W. (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business Press, 227 р.

Янковой Р.В. (2022). Вектори стратегічного управління інноваціями підприємств. Ринкова економіка: Сучасна теорія і практика управління. Том 21. № 2.(51). С. 209-219. DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.2(51).274375

Тюхтенко Н.А. (2022). Управління конкурентоспроможністю в інноваційній стратегії підприємства. Науковий журнал «ECONOMIC SYNERGY», Вип. 4(6). С. 118-128.

Брич В., Галиш Н., Борисяк О. (2020). Стратегія управління підприємством з виробництва біопалива. Тернопіль: ВПЦ «Економічні думка ТНЕУ», 224 с.

Євсєєва О.О., Веприцька В.О. (2023). Інноваційна стратегія як інструмент інноваційного розвитку під-приємства. Topical aspects of modern scientific research: the 2nd International scientific and practical conference (October 26-28, 2023). Tokyo: CPN Publishing Group, Рp. 524-529. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18778

Ries Al, Trout J. (2001). Positioning: The Battle for Your Mind. McGraw Hill Professional, 213 р.

Довгаль О.А., Таран А.Ю. (201). Теоретичні аспекти технологічного лідерства національних економік. Проблеми економіки, № 2. С. 5-12.

Bharadwaj, A. (2013). et al. Digital Business Strategy: Toward a next generation of insights, № 37(2). Рp. 471-482. URL: https://www.researchgate.net/publication/282543175_Digital_Business_Strategy_Toward_a_Next_Generation_of_Insights

Хомич О.В, Артеменко Л.П. (2019). Стратегічне Agile управління сучасними організаціями. Фаховий збірник наукових праць «Проблеми системного підходу в економіці» (НАУ), Вип. № 6(74). С. 155-159.

Бери та їж: Amazon і Starbucks відкрили першу кав’ярню без кас і черг. URL: https://vctr.media/ua/beri-ta-yizh-amazon-i-starbucks-vidkrili-pershu-kavyarnyu-bez-kas-i-cherg-107407/

Боєнко О.Ю., Статкевич К.О. (2021). Стратегічне управління підприємством: клієнто-орієнтований підхід. Економіка і організація управління, Вип. 4. С. 131-144. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eiou_2021_4_14

Lavrova-Manzenko О.О, Opalko V.V, Butko N.V, Umanska V.H and Riabukha O,O. (2023). Accounting for social responsibility of business in the context of sustainable development. 4th International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF-2023). Kryvyi Rih, Ukraine. URL: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315/1254/1/012120/meta

Customer Loyalty Index (2024). Global. URL: URL: https://emarsys.com/learn/white-papers/customer-loyalty-index-2024-global/

Customer Loyalty Index: Stats on changes in loyalty types. (2024). URL: https://www.the-future-of-commerce.com/2024/10/10/customer-loyalty-index-2024/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-15

Номер

Розділ

Наукові статті