ОМНІКАНАЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ У ФАРМАЦЕВТИЧНІЙ ГАЛУЗІ: ТРАНСФОРМАЦІЯ ВЗАЄМОДІЙ З ПАЦІЄНТАМИ ТА МЕДИЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.197.68-73Ключові слова:
фармацевтичний бізнес, омніканальні комунікації, багатоканальний маркетинг, цифровізація, маркетингові стратегіїАнотація
У статті розглядається роль омніканальних комунікацій у фармацевтичному бізнесі як інноваційного підходу до підвищення ефективності взаємодії з лікарями та пацієнтами. Обґрунтовано, що на відміну від багатоканальних, омніканальні комунікації характеризуються вищим рівнем узгодженості, адресності, адаптивності, єдності та цілісності інформації. Визначено головні складові успіху омніканальної маркетингової стратегії у фармацевтиці: це адаптація інформації під потреби клієнтів та забезпечення безперервного і безшовного зв’язку. Наголошено, що ефективна інтеграція омніканальних стратегій у фармацевтичних компаніях потребує системного підходу. Стаття містить рекомендації щодо впровадження омніканальних стратегій для підвищення якості обслуговування, лояльності клієнтів та ефективності фармацевтичних компаній на сучасному ринку.
Посилання
ФАРМЕКСПЕРТ 2024: вектори розвитку системи охорони здоров’я у 2025 р. (2024). Apteka.ua online. URL: https://griml.com/h9BSA.
Chang, V., Le Minh T. D., Qianwen A. X., Hall K., Yuanyuan A. W. & Muhammad M. K. (2023). Digitalization in omnichannel healthcare supply chain businesses: The role of smart wearable device”, Journal of Business Research, Vol. 156. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113369.
Gevano, R., Yuliati, E. (2023). The Effect Of Service Journey Quality (SJQ) On Customer Loyalty In Pharmaceutical Retail With Omnichannel Strategy. Journal of Humanities and Social Studies, Vol. 07. No. 03. Рp. 869-874. URL: https://journal.unpak.ac.id/index.php/jhss/article/view/8355.
Paiola, M., Khvatova, T., Schiavone, F., & Ferraris, A. (2023). How do omnichannel strategies contribute to value-based healthcare: An orchestra-based analysis. Journal of Business Research, No. 167. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296323005349.
Карбовська, Л.О., Железняк, К.Л. (2020). Розробка комплексу маркетингових комунікацій фармацев-тичного підприємства. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки, Вип. 1(59). URL: https://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/85/72.
Гарматюк, О.В., & Автомеєнко, А.А. (2017). Маркетингова політика комунікацій у фармації. Економі-чні горизонти, № 1(2). С. 35–41. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(2).2017.113296.
Ольховська, А.Б., Малий, В.В., & Лісна, А.Г. (2022). Науково-теоретичний підхід до розроблення про-цесної моделі управління персоніфікованими маркетинговими комунікаціями у фармації. Соціальна фармація в охороні здоров’я, Т. 8. № 1. С. 51-62. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sphhc_2022_8_1_8.
Коротун, О., Збирит, С., & Мартинюк, А. (2024). Омніканальний маркетинг: створення цілісної взає-модії між брендом та споживачем. Економіка та суспільство, № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20.
Демченко, Г.В. (2018). Омніканалний маркетинг – бізнес-модель майбутнього. Конкурентоспромож-ність та інновації: проблеми науки та практики : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., (15-16.112018). Харків: ФОП Лібуркіна Л.М., С. 126–129. URL: https://griml.com/m6v68.
Гриневич, Л.В., & Смотрова, Д.В. (2023). Категорійний апарат в омніканальному маркетингу. Про-блеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 9. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-9-04-17.
Бакуліч, О.О., Бокий А.В. (2022). Омніканальний маркетинг, як ефективний спосіб взаємодії з спожи-вачем. Вісник Національного транспортного університету. Серія «Економічні науки». Науковий журнал. К.: НТУ. Вип. 2(52). URL: http://publications.ntu.edu.ua/visnyk/52/033_039.pdf
Лялюк, А., Сак, Т. (2022). Формування омніканальних маркетингових стратегій в роздрібній торгівлі. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки, № 2, 30. С. 99–107. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-02-99-107.
Omnichannel In Pharma: Key Components, Designs & Channels. (2024). URL: https://onomi.io/blog/e-marketing-omnichannel-strategies-for-pharma/#heading-h2-0.
Дмитрик, К. (2024). Тенденції, що формують світ фармацевтичного маркетингу: 2024 Edition. URL: https://www.apteka.ua/article/691198
Дмитрик, К. (2024). Омніканальний маркетинг і фарма: світові тренди. Apteka.ua online. URL: https://www.apteka.ua/article/689630.