ГЕНЕЗА КАТЕГОРІЇ «РИТЕЙЛ» ТА ЇЇ КОНЦЕПТУ «МЕРЕЖЕВИЙ РИТЕЙЛ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.197.74-79

Ключові слова:

категорія, торгівля, роздрібна торгівля, ритейл, мережевий ритейл

Анотація

В сучасних умовах глобалізації роздрібна торгівля демонструє активний розвиток, адаптуючись до жорсткого конкурентного середовища шляхом еволюції у інтегровані моделі розвитку об'єктів торгівлі. Хоча в українській мові ми звикли використовувати термін «роздрібна торгівля», його англійський еквівалент «retail» має більш давні історичні корені. В рамках дослідження було проаналізовано наукові погляди на категорії «ритейл» і «мережевий ритейл», а також визначено ключові відмінності між «ритейлом» та «роздрібною торгівлею». За результатами дослідження було сформульовано основні критерії мережевого ритейлу.

Результати дослідження можуть бути використані для аналізу розвитку мережевого ритейлу в Україні і світі. Глибоке дослідження цієї теми дозволить розробити ефективні стратегії розвитку мережевого ритейлу, що сприятиме зростанню економіки країни.

Посилання

Антонюк Я.М., Шиндировський І.М. (2019). Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля, Вип. 24. С. 22–30. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2019_24_5.

Власова Н.О., Колючкова О.В. (2012). Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку: монографія. Харків: АдвАТМ, 255 с.

Гальків Л.І., Демчишин М.Я., Грищук Д.В. (2016). Інноваційний імператив розвитку рітейлу як деакти-ватор ризиків і загроз соціально-економічній безпеці. Вісник Національного університету «Львівська політехні-ка». Серія «Проблеми економіки та управління», Вип. 3. № 847. Ч. 1. С. 61–68. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2017/jun/2745/visnyk2016-61-68.pdf.

Кельман В.Д. (2021). Історична генеза формування та трансформації категорії «ритейл» та її концеп-ту «мережевий ритейл». Економіка та держава, № 4. С. 150–156.

Ковальська Л.Л., Дмитрук А.В. (2023). Мережевий ритейл: сутність та особливості розвитку у воєн-ний період. Економічний форум, № 4. С. 3–9.

Кравець В.І. (2017). Напрями ринкових трансформацій місцевих мереж продуктового ритейлу в Укра-їні. Науковий вісник Херсонського державного університету, Вип. 24(2). С. 16-19.

Кучер Л.Ю., Русин-Гриник Р.Р., Парасюк О.В. (2023). Сутність і види ритейлу як середовища розвит-ку е-комерції. Ефективна економіка, № 11. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.11.20.

Миколайчук І.П., Силкіна Ю.О. (2019). Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки, Вип. 57. С. 39–46.

Мізюк Б.М., Ящук В.І., Ноздріна Л.В. (2012). Економічна безпека підприємств ритейлу: оцінювання та механізм забезпечення: монографія. Львів : Вид-во ЛКА, 256 с.

Наумова Т., Кирильєва Л., Лемешко Я. (2023). Трансформація ринку мережевого ритейлу України в умовах глобальних криз та війни. Економіка та суспільство. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-136

Поручинська І.В., Поручинський В.І., Слащук А.М. (2023). Сучасні тенденції розвитку мережевого ритейлу: український та світовий досвід. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Еко-номічні науки, № 2(69). С. 60–65. URL: http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/2496/2965.

Сак Т., Грицюк Н. (2020). Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк: Вежа-Друк, № 2(22). С. 33-42.

Терещенко С.І., Гримайло О.В. Інноваційні форми організації роздрібної торгівлі. Матеріали Міжна-родної наук.-практ. конференції «Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузей сучасної освіти, науки і практики». URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29872/1/Zbi%C3%B3r_prac_3_2023-281-285.pdf.

Цурська Б. (2022). Зміни формату підприємств ритейлу під впливом факторів макро-маркетингового середовища. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, № 6. Том 2. С. 150-159.

Федоренко О.П. (2023). Аналіз та аудит забезпечення ефективної діяльності мережевого ритейлу. Біз-нес Інформ, № 9. C. 196–205. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-9-196-205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-11

Номер

Розділ

Наукові статті