ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ ПІДПРИЄМСТВАМИ В УМОВАХ ОБМЕЖЕНОСТІ РЕСУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.198.115-122

Ключові слова:

малі підприємства, середні підприємства, інноваційні підприємства, прийняття управлінських рішень, штучний інтелект, бізнес-аналітика

Анотація

Штучний інтелект (ШІ) та бізнес-аналітика (ВІ) є важливими інструментами для оптимізації управлінських рішень і підвищення ефективності бізнес-процесів. У статті проаналізовано основні бар’єри впровадження ШІ та ВІ, включаючи технічну складність, обмежені ресурси та недостатню технічну підготовку підприємств. Розглянуто доступні технологічні рішення, що сприяють автоматизації процесів, підвищенню якості управлінських рішень та зниженню витрат. Представлені інструменти інтеграції ШІ та ВІ демонструють можливість досягнення високої ефективності за помірних витрат. Запропоновані рекомендації дозволяють адаптувати ці рішення для різних типів підприємств, сприяючи їх сталому розвитку в умовах цифрової трансформації та обмежених ресурсів. Особлива увага приділена економічній доцільності використання цих технологій.

Посилання

Enholm, I.M., Papagiannidis, E., Mikalef, P. et al. (2022). Artificial Intelligence and Business Value: a Literature Review. Inf Syst Front, No. 24. Pp. 1709–1734. DOI: https://doi.org/10.1007/s10796-021-10186-w.

Ragazou, K., Passas, I., Garefalakis, A. et al. (2023). Business intelligence model empowering SMEs to make better decisions and enhance their competitive advantage. Discov Anal, Vol. 1. No. 2. DOI: https://doi.org/10.1007/s44257-022-00002-3.

Oldemeyer, L., Jede, A. & Teuteberg, F. (2024). Investigation of artificial intelligence in SMEs: a systematic review of the state of the art and the main implementation challenges. Manag Rev Q. DOI: https://doi.org/10.1007/s11301-024-00405-4.

Andrea Bettoni, Davide Matteri, Elias Montini, Bartłomiej Gładysz, Emanuele Carpanzano, (2021). An AI adoption model for SMEs: a conceptual framework. IFAC-PapersOnLine, Vol. 54. Iss. 1. Pp. 702-708. ISSN 2405-8963. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2021.08.082

Chen, J., Liu, Z., Huang, X. et al. (2024). When large language models meet personalization: perspectives of challenges and opportunities. World Wide Web, No. 27, P. 42. DOI: https://doi.org/10.1007/s11280-024-01276-1.

Grebe, M., Franke, M.R. & Heinzl, A. (2023). Artificial intelligence: how leading companies define use cases, scale-up utilization, and realize value. Informatik Spektrum, No. 46. Pp. 197–209. DOI: https://doi.org/10.1007/s00287-023-01548-6.

Zhou, H., Xu, K., Bao, Q., Lou, Y., & Qian, W. (2024). Application of Conversational Intelligent Reporting System Based on Artificial Intelligence and Large Language Models. Journal of Theory and Practice of Engineering Science, No. 4(03). Pp. 176–182. DOI: https://doi.org/10.53469/jtpes.2024.04(03).16.

Shaima, M., Sarker, M.S.U., Badruddowza, Nabi, N., Rana, M.N.U., Ghosh, S., Esa, H., Chowdhury, F.R., & Rahman, M.A. (2024). Advancements and Applications of Generative Artificial Intelligence and Large Language Models on Business Management: A Comprehensive Review. Journal of Computer Science and Technology Studies, No. 6(1). Pp. 225–232. DOI: https://doi.org/10.32996/jcsts.2024.6.1.26.

API pricing. OpenAI. URL: https://openai.com/api/pricing/.

Pro pricing. Canva. URL: https://www.canva.com/en/pricing/.

Pictory.ai pricing. Pictory. URL: https://pictory.ai/pricing.

Zapier pricing. Zapier. URL: https://zapier.com/pricing.

HubSpot Breeze Intelligence. HubSpot. URL: https://www.hubspot.com/products/artificial-intelligence

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-10

Номер

Розділ

Наукові статті