КАЙРОС-МЕНЕДЖМЕНТ — УПРАВЛІНСЬКИЙ ІНСТРУМЕНТ НА ПЕРЕХРЕСТІ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ, САМОМЕНЕДЖМЕНТУ ТА КРЕАТИВНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.198.188-193Ключові слова:
Кайрос-менеджмент, соціальний інтелект, нетворкінг, креативність, управління персоналом, саморозвиток, когнітивна гнучкість, коучінгАнотація
У статті досліджується концепція Кайрос-менеджменту як інноваційного управлінського інструменту, що поєднує в собі розвиток soft skills, здатність помічати сприятливі моменти та готовність до швидкої реакції на них. Запропоновано переосмислити традиційні підходи до розподілу часу, акцентуючи увагу на важливості гнучкості мислення, адаптивності та вміння використовувати непередбачувані можливості. Назва методики походить від давньогрецького розуміння часу, де «Хронос» символізує лінійний, стабільний час, а «Кайрос» — це вдала мить, яка потребує миттєвого ухвалення рішень. Саме ця концепція лежить в основі методики, яка спрямована на гармонійне поєднання раціонального планування з творчим підходом до використання ресурсів. У статті розкриваються практичні аспекти Кайрос-менеджменту, зокрема розвиток внутрішнього потенціалу, ефективне управління наявними ресурсами, знаннями та зв’язками, а також створення умов для самореалізації в умовах нестабільності. Запропоновано інструменти для формування навичок, які дозволяють не лише реагувати на сприятливі моменти, але й активно створювати їх. Це включає розвиток соціального інтелекту, самоменеджменту та креативності, що є ключовими елементами для досягнення успіху в сучасному світі.
Кайрос-менеджмент має потенціал стати важливим інструментом для майбутніх лідерів, підприємців, менеджерів та всіх, хто прагне досягти успіху в умовах постійних змін. Методика сприяє адаптації до непередбачуваних обставин, допомагає актуалізувати наявні ресурси та створювати нові можливості для розвитку. Таким чином, Кайрос-менеджмент виступає як універсальний підхід, що дозволяє гармонійно поєднувати прагматизм із творчістю, забезпечуючи ефективне використання часу та шансів у мінливому світі.
Посилання
Лядський І.К. (2017). Кайрос-менеджмент або менеджмент зручного моменту. Практика управління закладом освіти: щомісячний професійний журнал, № 8. С. 17-19.
Лядський І.К. (2017). Упіймати удачу за чуб, або Кайрос-менеджмент для учнів. Заступник директо-ра школи: щомісячний журнал готових рішень, № 10. С. 44-61.
Лядський І.К. (2025). Науково-педагогічний потенціал Кайрос-менеджменту в закладах вищої освіти. Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка: зб. тез доповідей V Міжнародної науко-во-практичної інтернет-конференції. Полтава: ПНПУ ім. В.Г. Короленка, С. 552-555.
Brown Epstein H.A. (2022). SWOT/TOWS/OTSW Analysis of Recent Past and Near Future. Journal of Hospital Librarianship, No. 22(4). Pp. 333–339. DOI: https://doi.org/10.1080/15323269.2022.2132089.
Develi, A., Pekkan, N.U. & Cavus, M.F. (2022). Social intelligence at work and its implication for organizational identification: A sectoral comparison. Independent Journal of Management & Production, No. 13. Pp. 364-383. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v13i1.1555.
Gupta S., De M.M., & Sinha S. (2021). Theoretical architecture of social intelligence. International Journal of Emerging Technologies and Innovative Research, No. 8(5). Pp. 525-534. URL: https://www.jetir.org/papers/JETIR2105198.pdf.
Lopes R., Rosendo M.A.F. & Wardil L. (2021). The talent versus luck model as an ensemble of one-dimensional random walks. Advances in Complex Systems, No. 24. DOI: https://doi.org/10.1142/S0219525921500107.
Mogonea F. (2022). A possible mentoring model: the GROW model. Analele Universității din Craiova seria Psihologie-Pedagogie. Annals of the University of Craiova Series Psychology- Pedagogy, No. 44. Pp. 60-70. DOI: https://doi.org/10.52846/AUCPP.2022.2.05.
Orvain, J. & Gentil S. (2024). Intertwining Times Structures: Assembling Chronos and Kairos, 46 p. DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.2.19510.92487.
Pluchino A., Biondo A.E. & Rapisarda A. (2019). Exploring the role of talent and luck in getting success. Acta Physica Polonica B Proceedings Supplement, Vol. 12. Pp. 17-24. DOI: https://doi.org/10.5506/APhysPolBSupp.12.17.
Safonov Yu., Liadskyi I. & Zos–Kior M. (2024). Kairos-management is the new meta skill of today. Global Academics, No. 1(23). Pp. 10-18. URL: https://www.i-journal.org/upload/23.pdf.
Spencer E. & Lucas B. (2021). Meta-Skills: Best practices in work-based learning A literature review, 75 p. DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.2.10399.84642.