ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КАПІТАЛУ РЕКЛАМНИХ І МАРКЕТИНГОВИХ КОМПАНІЙ ПОЛЬЩІ ТА СЛОВАЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.198.215-223Ключові слова:
фінансовий менеджмент, рентабельність власного капіталу, рентабельність задіяного капіталу, рекламні та маркетингові компанії, міжкраїновий аналіз, Польща, Словаччина, Центральна ЄвропаАнотація
У статті представлено порівняльний аналіз ефективності використання капіталу рекламних і маркетингових компаній Польщі та Словаччини за 2021-2023 рр., що ґрунтується на оцінці показників рентабельності власного капіталу (ROE) та рентабельності задіяного капіталу (ROCE). За результатами дослідження виявлено загальну тенденцію до зниження ефективності використання капіталу в обох країнах протягом зазначеного періоду. Водночас польський ринок продемонстрував більшу волатильність показників, тоді як словацький виявився більш стабільним, але з нижчим рівнем рентабельності. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що ринок рекламних та маркетингових послуг у Польщі та Словаччині за 2021-2023 рр. зазнав структурних змін, пов’язаних зі зниженням ефективності використання власного й задіяного капіталу. Основними причинами цих змін можна назвати пандемію COVID-19 та її наслідки, посилення викликів для бізнесу, пов’язаних із пришвидшенням цифрових трансформацій, і відповідні зміни в перевагах споживачів.
Посилання
Das P.K. (2017). Impact of Return on Capital Employed On Company Performance – An Introspection in India. Saudi Journal of Business and Management Studies, Vol. 2. Iss. 9. Pp. 848-853. URL: https://bit.ly/4aPSQaC.
Eurostat Methodologies Working papers. NACE Rev. 2. Statistical classification of economic activities in the European Community. URL: https://bit.ly/4guxbpC.
Taxation of international executives: Slovakia. KPMG. URL: https://bit.ly/4hPGPEx.
Toms J.S. (2009). Calculating profit: A historical perspective on the development of capitalism. Accounting Organizations and Society, Vol. 35(2). Pp. 205-221. URL: https://bit.ly/40PQDY7.
Zavalii T., Lehenchuk S., Poyda‐Nosyk N., Ishchenko Y. & Hrabchuk O. (2024). Nexus between risk factors and financial performance: The case of Ukrainian advertising and marketing companies. Investment Management and Financial Innovations, No. 21(4). Pp. 349-360. URL: https://bit.ly/4jOHZlu.
Гуржій Н.М., Єчина Т.М. (2016). Збалансована система показників як метод формування стратегії машинобудівного підприємства. Вісник ОНУ імені І.І. Мечникова, Т. 1. Вип. 9(51). С. 54-59. URL: https://bit.ly/4aShg3l.
Домбровська С.О., Лапіна І.С. (2020). Структура капіталу підприємства: сучасні проблеми та пара-дигма розвитку: монографія. Х.: «Діса плюс», 256 с. URL: https://bit.ly/4hISDJb,
Квасницька Р., Мрозовський Я. (2021). Критеріальні підходи до формування оптимальної структури капіталу підприємства. Modeling the development of the economic systems, № 2. С. 12-18. URL: https://bit.ly/3Q8mTRp.
КВЕД-2010 перелік секцій види економічної діяльності. URL: https://bit.ly/4hyelzu.
Легенчук С.Ф., Поліщук І.Р. (2015). Обліково-аналітичне забезпечення управління власним капіталом. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, Вип. 1(31). С. 197-211. URL: https://bit.ly/42LBx8H.
Мирошниченко Ю.О. (2011). Прогнозування прибутковості капіталу як передумова формування інве-стиційної стратегії підприємства: дис… канд. екон. наук: 08.00.04. Сум. держ. ун-т. Суми, 197 с. URL: https://bit.ly/3EEwa0R.
Податкові ставки. Яка ставка корпоративного податку. Podatki.gov.pl. URL: https://bit.ly/40MllBq
Созанський Л.Й. (2011). Фінансове регулювання формування і використання капіталу будівельних підприємств: дис… канд. екон. наук: 08.00.08. Львів. комерц. акад. Львів, 252 с.