УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА АДАПТАЦІЇ ЇХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ДО ВИКЛИКІВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.199.122-127

Ключові слова:

зміни, управління змінами, маркетинг промислового підприємства, цифровізація, Індустрія 4.0, діджиталізація

Анотація

Стаття присвячена дослідженню сучасних тенденцйї управління змінами в маркетинговій діяльності промислових підприємств, зумовлених процесами цифровізації та розвитку Індустрії 4.0. Авторрм проаналізовано виклики, пов’язані з адаптацією традиційних бізнес-моделей до швидко змінюваного конкурентного середовища, а також визначено ключові фактори успішної маркетингової стратегії для підприємств промислового сектору. Так, серед вагомих викликів, з якими стикнувся маркетинг промислових підприємств в період діджиталізації економічного простору віднесено: модернізація ІТ-інфраструктури, залучення висококваліфікованих спеціалістах, зміни у поведінці клієнтів, розвиток конкуренції на технологічному рівні, володіння навичками управління великими даними, що в свою чергу зумовило виникнення технологічних розривів, які потребують негайного управління ними в напрямку їх усунення або мінімізації.

Основна увага приділена впливу Індустрії 4.0 на маркетингові бізнес-процеси. В статті наголошено на тому, що застосування сучасних цифрових технологій, таких як Big Data, штучний інтелект, CRM-системи та автоматизація бізнес-процесів, дозволяє підвищити ефективність маркетингових комунікацій, оптимізувати процеси прийняття рішень і покращити персоналізацію взаємодії з клієнтами. Розглянуто значення інтеграції IoT (Інтернету речей) та аналітики даних для підвищення точності прогнозування попиту та оперативного коригування маркетингових стратегій та кампаній.

В статті доведено, що успішне управління змінами в маркетинговій діяльності промислових підприємств потребує стратегічного підходу, заснованого на впровадженні інноваційних технологій, підвищенні клієнтоорієнтованості та розвитку внутрішньої культури адаптації до змін. Це дозволяє підприємствам залишатися конкурентоспроможними в умовах динамічного ринку та цифрової економіки.

Посилання

Воробець В. (2014). Маркетингові технології промислових підприємств, їх особливості, Галицький економічний вісник, № 4. Т. 47. С. 170–178.

Жуков С.А., Кулініч Т.В., Нагорна О.В. (2023). Сучасні трансформації моделей промислового марке-тингу в Україні. Економічний простір, № 188. С. 95-100.

Ghoshal, C.B. (1997). The Myth of The Generic Manager : New Personal Competencies For New Management Roles. California Management Review. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2307/41165924.

Grandinetti R., Bettiol M., & Di M.E. (2022). Contexts of Consumption and Their Evolution in the Digital Age: Beyond the Service-Dominant Logic. Administrative Sciences, Vol. 12. Iss. 4. DOI: https://doi.org/10.3390/admsci12040121.

Kotler P., Kartajaya H., & Setiawan I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. John Wiley & Sons, 224 p.

Nuthall, P. (2021). Determining the Important Management Skill Competencies: The Case of Family Farm Business in New Zealand. Agricultural Systems, Pp. 429-450.

Selvarajanb, Т.Т. (2021). Competencies: Alternative frameworks for competitive advantage. Business Horizons, Pp. 235- 245.

Vrchota, M.M. (2019). Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy. Procedia Economics and Finance, Pp. 5-90.

Your Facility Floor Embraces Industry 4.0. Does Your Industrial Marketing Strategy? (2025). URL: https://evenbound.com/blog/industrial-marketing-strategy-tips?utm_source=chatgpt.com.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Номер

Розділ

Наукові статті