КОМПЛЕКСНИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.200.34-41Ключові слова:
стратегічне управління, стратегічний аналіз, зовнішнє середовище, внутрішнє середовище, фактори впливу, результуючі показникиАнотація
У статті запропоновано комплексний результативно-факторний підхід до стратегічного аналізу внутрішнього середовища підприємства. Результативна складова (експрес-аналіз) дозволяє швидко та з високим рівнем достовірності оцінювати поточний стан підприємства, а також його динаміку та здійснювати бенчмаркінг, порівнюючи його результати з конкурентами. Факторний (поглиблений) аналіз передбачає дослідження факторів, що обумовили стан підприємства, виявлення конкурентних переваг та ключових факторів успіху, а також проблем суб’єкта господарювання. Обґрунтовано склад підсистем, розгляд яких є необхідним в процесі стратегічного аналізу, до яких відносяться: маркетинг, інновації, виробництво, персонал, управління та фінанси. По кожній з них розроблено систему аналітичних показників. Створений методичний інструментарій забезпечить коректність стратегічного аналізу та підвищення обґрунтованості стратегічного планування.
Посилання
Карпіщенко О.І. (2013). Стратегічне планування: навч. посібник. Суми : СДУ, 446 с.
Сумець О.М. (2021). Стратегічний менеджмент : підручник. Харків : ХНУВС, 208 с.
Тищенко О.М. (2016). Стратегічне управління : навч. посібник. Харків: ХНАДУ, 252 с.
Запухляк І.Б. (2016). Steeple-аналіз макросередовища вітчизняних газотранспортних підприємств. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва, № 1. С. 69-74. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2016_1_13.
Дунда С.П. (2020). Стратегічне дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток хлібопекарських підприємств як етап обґрунтування стратегічних рішень. Ефективна економіка, № 9. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.52.
Микуланинець С.І. (2021). Застосування PEST, SNW та SWOT-аналізів при розробці стратегії розвит-ку підприємництва. Сучасні тенденції розвитку науки і освіти в умовах поглиблення євроінтеграційних проце-сів. Матеріали VІ Всеук. наук.-практ. конференції (Мукачево, 13-14 травня 2021 р). Мукачево : Вид-во МДУ, С. 450-452.
Довбня С.Б., Папуша І.В. (2024). Експрес-діагностика фінансового стану підприємства: стратегічний аспект. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: Економіка та управління, № 4. URL: https://reiest.com.ua/pmt/issue/viev/ issue_14_24. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-04-19.
Шаманська О.І. (2016). Система оцінки ефективності управління ресурсним потенціалом підприємств АПК. Ефективна економіка. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2016_2_12.
Довбня С.Б., Чабанець Т.М. (2019). Механізм стратегічної оцінки конкурентної позиції підприємства. Бізнес-Інформ, № 9. С. 313-320. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-9-313-320.
Носонова Л.В. (2017). Визначення рівня стратегічного потенціалу машинобудівних підприємств. Еко-номіка і суспільство, Вип. 9. С 547-555. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/94.pdf.
Селезньова Г.О. (2020). Оцінювання ефективності системи управління підприємством. Ефективна еко-номіка, № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7711.
Петренко Л.А. (2015). Оцінювання рівня організації управління підприємством. Стратегія економічно-го розвитку України, № 36. С. 108-116.