КОРПОРАТИВНА ЕТИКА ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.200.60-63Ключові слова:
корпоративна етика, соціальна відповідальність, бізнес-етика, корпоративне управління, корпоративна культура, мотивація, конкурентоспроможність, етичне лідерствоАнотація
У статті досліджується роль корпоративної етики як фундаменту соціально відповідального бізнесу. Проаналізовано ключові принципи етичного ведення бізнесу, їх вплив на стейкхолдерів та механізми інтеграції етичних норм у корпоративні стратегії. Особлива увага приділена взаємозв'язку між корпоративною етикою та соціальною відповідальністю бізнесу, а також їх впливу на довгострокову конкурентоспроможність компаній. Описано кращі світові практики впровадження етичних стандартів, їхній позитивний ефект на фінансові результати, репутацію та лояльність клієнтів. Визначено основні ризики, пов'язані з нехтуванням етичними нормами, зокрема репутаційні, фінансові та юридичні загрози. Запропоновано практичні рекомендації для підприємств щодо ефективного впровадження корпоративної етики як інструменту сталого розвитку та підвищення інвестиційної привабливості. Доведено, що компанії, які керуються етичними принципами та соціальною відповідальністю, не тільки формують позитивний імідж, а й забезпечують стабільність та ефективність своєї діяльності в умовах глобальних ринкових змін.
Посилання
Букреєва Д.С., Денисенко К.В. (2022). Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ді-лової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство, № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-52.
Пилипенко Н.М., Карпець О.В. (2021). Теоретичні аспекти соціального підприємництва в сучасних умовах. Ефективна економіка, № 3. С. 11-18. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.3.87.
Огінок С.В., Когут А. (2023). Вплив соціального менеджменту на міжнародний бізнес. Економіка та суспільство, Вип. 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-18.
Кусик Н.Л., Ковалевська А.В. (2013). Ефективність соціально відповідальної діяльності: взаємозв’язок з інвестиційним кліматом та привабливістю. Формування сучасних механізмів розвитку інноваційної сфери еко-номіки, № 11. С. 280– 300.
Кривоус В. (2016). Корпоративна соціальна відповідальність у контексті формування партнерських взаємовідносин між державою, бізнесом та суспільством. Журнал європейської економіки, Т. 15. № 2. С. 172–182. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jee_2016_15_2_4.
Самойленко Л., Кравченко О., Кулибаба З. (2024). Місцеве самоврядування як каталізатор розвитку соціального підприємництва. Економічний простір, № 194. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.194.83-86.
Супрун Н.А. (2013). Корпоративна соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку. Економіч-на практика, № 4. С. 61–74. URL: https://eip.org.ua/docs/EP_09_3_61_uk.pdf.
Carroll, A. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horuzons, Vol. 34(4). Рp. 39–48. URL: https://ideas.repec.org/a/eee/bushor/v34y1991i4p39-48.html.