ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ БЕНЧМАРКІНГОВОГО АНАЛІЗУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.202.265-272

Ключові слова:

стратегія, конкурентоспроможність, ринок IT освіти, управління конкурентоспроможністю, конкурентний аналіз, конкурентні переваги, бенчмаркінг, конкурентна стратегія, фокусування на лідерстві за витратами

Анотація

У статті розкрито підхід до формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі результатів бенчмаркінгового аналізу. Об’єктом дослідження є Академія ІМТ, що працює у сфері короткострокової IT-освіти. В умовах економічної нестабільності та зростаючої конкуренції виявлено необхідність формування конкурентної стратегії як складової загальної системи управління конкурентоспооможністю підприємства. За результатами бенчмаркінгового аналізу виявлено конкурентні переваги й відставання від конкурентів і запропоновано обрати стратегію фокусування на лідерстві за витратами у визначеному сегменті ринку. Обґрунтовано доцільність врахування кращих практик конкурентів для реалізації стратегії. Рекомендовані заходи з імплементації стратегії, включаючи маркетингові, організаційні та комунікаційні інструменти.

Посилання

Павлова, В.А., Губарєв, Р.В. (2014). Система управління конкурентоспроможністю підприємства. Єв-ропейський вектор економічного розвитку, № 2(17). С. 168-176. URL: https://eurodev.duan.edu.ua/images/stories/Files/2014/Articles_2/Artickes_Ukrainian_2/20.pdf.

Ареф’єва, О.В., Пілецька, С.Т., Лістрова, М.С. (2022). Формування конкурентної стратегії підприємст-ва в системі антикризового управління. Економіка та суспільство, № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35/

Горват, О., Феєр, О.В. (2023). Конкурентна стратегія підприємства: поняття, принципи. Освіта і наука, Вип. 2(35). С. 289-294. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/10298/1/COMPETITIVE_STRATEGY.pdf.pdf.

Кузнецова, І.О., Горбатюк, В.В. (2020). Сучасні підходи до формування конкурентної стратегії підп-риємства. Вісник соціально-економічних досліджень, № 3-4(74-75). С. 109–120. URL: http://vsed.oneu.edu.ua/collections/2020/74-75/page.php?id=abstract/ukr/109-120.

Тульчинська, С.О., Дергалюк, М.О., Радкевич, Д.О. (2021). Стратегія підвищення конкурентоспромож-ності українських товаровиробників на світовому ринку в умовах макроекономічної нестабільності. Ефективна економіка, № 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.1.3.

Шкуренко, О. (2021). Особливості використання інструментарію бенчмаркінгу на підприємстві. Еко-номiка i органiзацiя управлiння, № 1(41). С. 143-151. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.1.14.

Морщенок, Т.С. (2017). Бенчмаркінг як інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємни-цьких структур. Економіка і суспільство, Вип. 9. С. 533-540. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/92.pdf.

Академія інтернет-технологій IMT. URL: https://imt.academy/uk/home.

Porter, M.E. (1985). The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Publisher: NY: Free Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-13

Номер

Розділ

Наукові статті