ВПЛИВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ ПЛОДОВО-ЯГІДНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.202.279-284Ключові слова:
плодово-ягідна галузь, цифровізація, маркетингова діяльність, маркетингове середовищеАнотація
У статті розглянуто вплив цифровізації на маркетингове середовище підприємств плодово-ягідної галузі. Проаналізовано основні напрями цифрової трансформації, зокрема впровадження цифрових технологій у товарну, цінову політику, а також стратегію просування та позиціонування продукції. Розглянуто ключові цифрові інструменти та технології, що сприяють підвищенню ефективності маркетингових процесів, зокрема використання онлайн-платформ, аналітики великих даних, соціальних мереж та автоматизації комунікацій з клієнтами. Проаналізовано зміни у поведінці споживачів під впливом цифрових технологій та їхній вплив на стратегії просування продукції плодово-ягідної галузі. Визначено основні переваги цифровізації для підприємств галузі, серед яких підвищення конкурентоспроможності, розширення ринків збуту та покращення взаємодії з клієнтами. Наведено рекомендації щодо інтеграції цифрових рішень у маркетингову діяльність з урахуванням специфіки плодово-ягідного виробництва. Визначено переваги та виклики, пов'язані з цифровізацією маркетингової діяльності в аграрному секторі.
Посилання
Юрчук Н.П., Кіпоренко С.С. (2022). Особливості використання цифрових технологій в агробізнесі. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, Вип. 3(36). С. 109-116. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-17.
Number of internet users worldwide from 2005 to 2024 (in millions). Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/273018/number-of-internet-users-worldwide/.
Олійник І. (2024). Цифрова трансформація в агропромисловому комплексі: вплив на продуктивність та стійкість підприємств. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, No. 20. Pp. 135-141. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.20.15.
Чуєнко В., (2023). Ефективність цифровізації в агропромисловому комплексі. Вісник Хмельницького національного університету, № 6(329). Pp. 354-357. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2023-329-6-354-357.
Коляденко С., Дзісь О., Гайдей В., (2024). Перспективні напрями цифровізації аграрних підприємств у контексті економічної безпеки. Економіка та суспільство, Вип. 59 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-84.
Кобернюк С., Карпенко В. (2023). Напрями цифровізації маркетингу аграрних підприємств. Innovation and Sustainability, № 1. Pp. 204-212. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.204.212.
Clarity-project. URL: https://clarity-project.info/.
Кашульська, Т. (2024). Маркетингові орієнтири збуту продукції підприємств агробізнесу в умовах цифровізації. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, № 334(5). Pp. 543-548. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334.
Струнгар, А. (2024). Вплив штучного інтелекту на стратегії цифрового маркетингу: поточні можливо-сті та перспективи розвитку. Економіка та суспільство, № 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-160.
Петренко, Д. (2023). Діджиталізація в маркетингу: аналіз викликів і можливостей. Innovation and Sustainability, № 3. Pp. 96-104. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.3.96.104.