МОДЕЛЮВАННЯ МУЛЬТИРІВНЕВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ ДЛЯ ЦИФРОВОГО БРЕНДИНГУ ДЕРЖАВИ: КЕЙС УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.203.172-181

Ключові слова:

брендинг, цифровий брендинг, комунікація, інформаційна кампанія, цифрофізація, модель, чинники, стратегія, міжнародні відносини, державне управління

Анотація

У статті розкрито механізми впровадження інформаційно-комунікаційних кампаній, які виконують функцію активного «трансмісійного ядра», їх роль у формуванні позитивного іміджу держав, використання креативних підходів і цифрових інструментів у залученні цільової аудиторії; здійснено аналіз ефективності застосування провідних трендів, які вибудовують нову парадигму взаємодії держав з глобальною аудиторією, а саме, віральність, сторітелінгу, візуальної айдентики, геймифікацію, що свідчить про багатовекторність і креативність у реалізації державного брендингу в цифровому середовищі та нові правила глобальної комунікації; проведений аналіз та досвід країн засвідчує високу вразливість до інформаційних атак, дезінформації, що призводить до іміджевих ризиків, економічних і інвестиційних наслідків; для побудови візуалізації було використано динаміку позиції України в рейтингу Nation Brands Index, із застосуванням зворотньої шкали та контент-аналіз згадок про Україну. Авторами на основі проведеної інституційно-ресурсної діагностики за допомогою інструментів SWOT та PESTLE-аналізу сформульовано реалістичну картину можливостей бренду, їх сильні, слабкі сторони, можливості та виклики з урахуванням відповідних чинників:політичних, економічних, соціальних, технологічних, правових, екологічних. Запропонована триступенева авторська модель мультирівневої інформацінйо-комунікаційної стратегії України, яка складається з трьох стратегічних рівнів:глобального інформаційного впливу, тематичного поглиблення та локалізованої взаємодії; можливі фінансові витрати змодельованої кампанії. Як висновок, можна констатувати, що стратегічне управління цифровим брендом України потребує інституційної стабільності, гнучкого контентного дизайну, адаптивної взаємодії з глобальними платформами та високого рівня інформаційної координації. У подальших дослідженнях є доцільним зосередження уваги на розробці метрик ефективності цифрових стратегій публічної дипломатії в умовах швидкоплинного інформаційного середовища.

Посилання

Dinnie, K. (2008). Nation branding: Concepts, Issues, Practice. London: Routledge, 278 p. ISBN: 978-0-7506-8349-4.

Manor, I. (2019). The Digitalization of Public Diplomacy. Cham: Palgrave Macmillan, 273 p. ISBN‑13: 978‑3‑030‑04404‑6.

Pamment, J. (2013). New Public Diplomacy in the 21st Century: A Comparative Study of Policy and Prac-tice. London: Routledge, 184 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203096734.

Nye, J.S. (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics. New York: PublicAffairs, 208 p. ISBN 1586482254.

Kaneva, N. (2011). Nation Branding: Toward an Agenda for Critical Research. International Journal of Communication, Vol. 5. Pp. 117–141. URL: https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/704?utm_source=chatgpt.com.

Aronczyk, M. (2013). Branding the Nation: The Global Business of National Identity. URL: https://www.academia.edu/5960405/Branding_the_Nation_the_Global_Business_of_National_Identity.

Strategic Communication and the Role of Campaigns in the EU's External Actions. European Parliament. Luxembourg: Publications Office of the EU, 2023.

Public Communication: The Global Context and the Way Forward. (2022). OECD. URL: https://www.oecd.org.

Digital Diplomacy Review. Trends in Government Digital Engagement. 2023.

Digital 2023: Global Overview Report. Hootsuite, We Are Social. (2023). URL: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report.

Tackling Foreign Information Manipulation and Interference (FIMI): First EEAS Report. (2023). European External Action Service.. URL: https://www.eeas.europa.eu/eeas/tackling-fimi-report.

The Impact of Disinformation on Economic Resilience: Case Studies from Europe. (2023). OECD. URL: https://www.oecd.org/governance/public-governance-review.

Freedom in the World 2021: Poland Country Report. (2021). Freedom House. URL: https://freedomhouse.org.

World Travel & Tourism Council. Spain: Economic Impact 2022. URL: https://wttc.org,

Statistics: Baltic Region – 2023. World Bank. URL: https://data.worldbank.org.

Nation Brands Index 2023: Press Release Supplemental Deck. (2023). Anholt-Ipsos. URL: https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2023-10/NBI_2023_Press_Release_Supplemental_Deck_WEB.pdf.

Banda Agency Helps Ukraine Find Its Voice. Forbes. URL: https://www.forbes.com/sites/davidglenn/2022/04/29/banda-agency-helps-ukraine-find-its-voice/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-13

Номер

Розділ

Наукові статті