СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА АКТИВНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА: РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ В КРИЗОВИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.203.195-201Ключові слова:
соціальна активність, економічна активність, активність підприємства, інтернет-маркетинг, кризаАнотація
Стрімка еволюція економіки та технологічний прогрес диктують нові умови взаємодії між бізнесом та споживачами. В епоху цифрових технологій інтернет став ключовим каналом комунікації та інформаційного обміну, що змушує компанії переосмислювати свої маркетингові підходи та інтегрувати онлайн-інструменти для збереження конкурентних позицій.
Сучасний споживач характеризується високою інформаційною обізнаністю, мобільністю та вимогливістю до якості обслуговування. Це вимагає від бізнесу не лише залучення аудиторії через цифрові платформи, але й забезпечення ефективної взаємодії, що сприяє зміцненню довіри та лояльності. Завдяки інтернет-маркетингу підприємства отримують можливість більш точної сегментації ринку, що дозволяє оптимізувати рекламні кампанії та скоротити витрати на залучення нових клієнтів.
Інтеграція інтернет-маркетингу з антикризовими стратегіями відкриває нові перспективи для стимулювання соціально-економічної активності компаній за допомогою цифрових каналів, таких як соціальні мережі, платформи електронної комерції та онлайн-реклама. Це також сприяє розвитку довготривалих відносин з клієнтами та партнерами, що є особливо важливим в умовах економічної нестабільності. Дослідження цієї проблематики має практичне значення для підприємств, які прагнуть залишатися конкурентоспроможними та адаптивними в умовах динамічного ринку, та є особливо актуальним з огляду на цифрову трансформацію бізнесу та глобальні економічні виклики.
Інструменти інтернет-маркетингу, що застосовуються в рамках антикризової стратегії, відіграють важливу роль у підвищенні соціально-економічної активності підприємства в періоди економічної нестабільності. Вони забезпечують швидку адаптацію до мінливого ринкового середовища, ефективну комунікацію з цільовою аудиторією та підтримання інтересу до товарів або послуг. Крім того, вони сприяють збереженню та зміцненню лояльності клієнтів, що є критично важливим під час криз, оскільки стабільна клієнтська база забезпечує компанії необхідні фінансові ресурси для подолання труднощів.
У даній статті було визначено особливості антикризового управління; розглянуто класифікацію маркетингових стратегій антикризового управління; проаналізовано сутність інтернет-маркетингу, його переваги та недоліки як інструменту антикризової стратегії для підвищення соціально-економічної активності підприємств в умовах економічної нестабільності; описано ключові інструменти інтернет-маркетингу та їхній вплив на підвищення соціально-економічної активності підприємства в умовах економічної нестабільності.
Посилання
Багорка, М.О., Кадирус, І.Г., & Юрченко, Н.І. (2021). Інструменти інтернет-маркетингу в період гло-бальної фінансової кризи: актуальність та ефективність. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного універ-ситету. Вип. 49. С. 70-79. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2021_49_10.
Землякова, О.Д., & Таранич, О.В. (2021). Застосування інструментів інтернет-маркетингу на ринку по-слуг. Вісник студентського наукового товариства ДонНу імені Василя Стуса. Вип. 4. С. 216-219. URL: https://jvestnik-sss.donnu.edu.ua/article/view/9991/9918.
Ковальчук, С.В., Галюк, Я.Д., & Субачов, М.В. (2020). Інтернет-маркетинг та його інструменти в су-часних умовах. Вісник Хмельницького національного університету. № 5. С. 7-10. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_eko-n_2020_5_3.
Крайнюченко, О.Ф., & Полтавцев, В.О. (2018). Використання оптимальної системи інтернет-маркетингу в діяльності підприємства. Молодий вчений. № 6. С. 203-207. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_6%281%29__49.
Красовська, О.Ю. (2018). Інтернет-маркетинг як сучасний інструмент комунікації підприємства. Про-блеми системного підходу в економіці. Вип. 1 (63). С. 67-71. URL: http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/1_63_2018_ukr/10.pdf.
Курило, Л.І., & Козченко, Я.В. (2021). Роль та основні напрямки розвитку інтернет-маркетингу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». № 4(1). С. 70-78. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_4(1)__12.
Лорві, І.Ф., & Войтович, С.Я. (2021). Інструменти Інтернет-маркетингу. Міжнародний науковий жур-нал «Інтернаука». № 8(2). С. 13-18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_8(2)__4.
Луцій, О., & Скакун, О. (2023). Можливості використання інтернет-маркетингу в агробізнесі. Київсь-кий економічний науковий журнал. № 3. С. 76-81. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-3-12.
Мозгова, Г.В. (2013). Інструменти інтернет-маркетингу та їх переваги для сучасних українських підприємств. Ефективна економіка. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429.
Натрус, К.С., & Хамініч, С.Ю. (2016). Антикризовий маркетинг як складова стратегічного управління. Економічний вісник університету. Вип. 31(1). С. 72-79. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2016_31(1)__13.
Павлов, К.В., Наумчук, В.В., Шмаровоз, О.В., & Пінчук, А.П. (2024). Галузева особливість функціонування ринків ІТ- послуг в Україні. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". № 6. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-6-9999.
Павлов, К., Новосад, О., Опашнюк, Ю., Березюк, М., & Коритко, М. (2024). Управління інноваційними проєктами на ринку ІТ - послуг за умов змін та ризиків сучасності. Енергозбереження, Енергетика, Енергоаудит. Серія Економіка. №2(192). С. 77-90. DOI: https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.02.06.
Павлова, О., Павлов, К., Опашнюк, Ю., Ширшиков, Н., & Костюк, М. (2024). Діджиталізація на вироб-ничих підприємствах в галузі виробництва електричних мереж. Енергозбереження, Енергетика, Енергоаудит. Серія Економіка. № 3(193). С. 49-61. DOI: https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.03.04. URL: http://eee.khpi.edu.ua/article/view/307241.
Стрільчук, Р.М. (2014). Доцільність використання антикризових засад в управлінні стратегічними можливостями підприємства в сучасних умовах. Економіка та держава. № 4. С. 70-75. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2014_4_16.
Терещенко, Д.А., & Тітова, Н.О. (2020). Маркетингові стратегії в антикризовому управлінні підприєм-ством. Вісник економіки транспорту і промисловості. Вип. 51. С. 143-149. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2015_51_28.