ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МЕХАНІЗМІВ ПАРТНЕРСЬКОГО МАРКЕТИНГУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.205.43-48

Ключові слова:

партнерський маркетинг, торговельні підприємства, механізми маркетингу, стратегічне партнерство, маркетингові відносини, ефективність співпраці

Анотація

У статті розглянуто теоретико-методичні засади інтеграції партнерського маркетингу в систему сталого розвитку торговельних підприємств. Показано, що еволюція маркетингу від інструмента збуту до комплексної концепції створення цінності для клієнтів, партнерів і суспільства зумовлює необхідність переосмислення його ролі у сучасних умовах. Особлива увага приділена аналізу партнерського маркетингу як стратегічної моделі формування довгострокових взаємовигідних відносин, що ґрунтуються на довірі, зобов’язаннях і спільному створенні цінності. Обґрунтовано, що поєднання принципів партнерського маркетингу з концепцією сталого розвитку сприяє підвищенню конкурентоспроможності торговельних підприємств, зміцненню їх соціальної відповідальності та забезпеченню екологічної стійкості. Запропоновано підхід до розгляду партнерського маркетингу як важливого чинника інноваційних змін і цифрової трансформації бізнесу. Визначено напрями подальших досліджень, які передбачають розроблення інструментарію оцінки ефективності партнерського маркетингу в умовах цифровізації та зростаючих вимог до відповідності підприємств принципам сталого розвитку.

Посилання

American Marketing Association. (1948). Report of the Definitions Committee. Journal of Marketing. 1948. Vol. 13. No. 2. Pp. 202–210.

Definition of marketing. (2007). American Marketing Association. URL: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/

Doyle, P. (2000). Value-based Marketing: Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value, Chichester; Wiley, 312 p. ISBN 0471877271.

Jones, D.G.B., & Shaw, E.H. (2013). A history of marketing thought. The Routledge Companion to Marketing History. London : Routledge, Pp. 11–29. URL: https://www.researchgate.net/publication/235362475_A_History_of_Marketing_Thought

Kotler, Ph. (2012). What is marketing? URL: https://kotlermarketing.com/phil_questions.shtml

Lambert, D.M., Cooper, M.C., Pagh, J.D. (1998). Supply chain management: Implementation issues and research opportunities. The International Journal of Logistics Management, Vol. 9. No. 2. Pp. 1–19. DOI: https://doi.org/10.1108/09574099810805807

Morgan, R.M., & Hunt, S.D. (1994). The commitment–trust theory of relationship marketing. Journal of Marketing, Vol. 58. Iss. 3. Pp. 20–38. DOI: https://doi.org/10.1177/002224299405800302

Ulaga, W., & Eggert, A. (2006). Relationship value and relationship quality: Broadening the nomological network of business-to-business relationships. European Journal of Marketing, Vol. 40. No. 3-4. Pp. 311–327. DOI: https://doi.org/10.1108/03090560610648075

Varadarajan, R. (2010). Strategic marketing and marketing strategy: Domain, definition, fundamental issues and foundational premises. Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 38. No. 2. Pp. 119–140. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-009-0176-7

Varadarajan, R., & Cunningham, M.H. (1995). Strategic alliances: A synthesis of conceptual foundations. Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 23. No. 4. Pp. 282–296. DOI: https://doi.org/10.1177/009207039502300408

Voichuk, M. (2021). Humancentrism as a basic category of philosophy of economics of sustainable development. Наукові праці ДДТУ, Т. 1. № 1(23)-2(24). С. 91–99. DOI: https://doi.org/10.31474/1680-0044-2021-1(23)2(24)-91-99

Zineldin, M. (2002). Beyond relationship marketing: Technologicalship marketing. Marketing Intelligence & Planning,Vol. 20. No. 2. Pp. 111–119. DOI: https://doi.org/10.1108/02634500010308549

Stadnichenko, V.V. (2024). Trade marketing in distribution channels. Journal of Strategic Economic Research, Vol. 1. No. 1. Pp. 100–107. DOI: https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.1.11

Zhuk, A., & Usoltsev, I. (2024). Assessing the impact of multichannel sales integration on the efficiency and competitiveness of Ukrainian retail in the context of digital commerce. Technology Audit and Production Reserves, Vol. 6. No. 4(78). Pp. 36–42. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.311746

Khomenko, L.,& Pavlenko, M. (2022). Partnership marketing tools for small and medium business. Bulletin of Sumy State University. Economics Series. Vol. 4(44). Pp. 25-35. DOI: https://doi.org/10.21272/1817-9215.2022.4-3

Popova, N., Kataiev, A., Nevertii, A., Kryvoruchko, O., & Skrynkovskyi, R. (2022). Marketing aspects of innovative development of business organizations in the sphere of production, trade, transport, and logistics in VUCA conditions. Studies of Applied Economics, Vol. 40. No. 8. DOI: https://doi.org/10.25115/eea.v40i8.3962

Chernysh, T. (2023). Global trends of Internet marketing. Foreign Trade: Economics, Finance, Law, No. 131(6). Pp. 112-127. DOI: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2023%28131%2908

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Номер

Розділ

Наукові статті