СТАЛИЙ РОЗВИТОК І БІЗНЕС: РОЛЬ СПОЖИВАЧА У ТРАНСФОРМАЦІЇ РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.205.208-212Ключові слова:
екологічна поведінка, сталий розвиток, споживач, зелена економіка, маркетинг, соціальні інноваціїАнотація
У статті досліджено особливості формування та розвитку екологічної поведінки споживачів в умовах глобальних викликів та соціально-економічних трансформацій. Проаналізовано сучасні підходи до класифікації екоспоживачів, виявлено ключові чинники, що впливають на їхні мотивації та споживчі рішення. Систематизовано підходи до класифікації екологічних споживачів із урахуванням соціально-економічних умов України та впливу воєнного стану.
Екологічна поведінка споживачів є ключовим чинником трансформації економіки у напрямі сталого розвитку. Для України важливим завданням є формування культури екоспоживання, що потребує узгоджених дій з боку держави, бізнесу та суспільства. Запропонована у статті класифікація екоспоживачів дозволяє більш глибоко аналізувати поведінкові практики та розробляти ефективні стратегії стимулювання.
Посилання
Длугопольський О.В. (2017). Екологічна компонента сталого розвитку: від теорії до імплементації. Світ фінансів, № 4(53). С. 7-23. URL: http://sf.wunu.edu.ua/index.php/sf/article/view/1023
Статистичний щорічник України, 2024. Державна служба статистики України. URL: https://surl.li/ekgusy
Attitudes of European citizens towards the environment. (2022). European Union. https://surl.li/mgyvid
Global Sustainability Study. (2023). Kantar. URL: https://www.kantar.com/
Peattie, K. (2010). Green consumption: behavior and norms. Annual Review of Environment and Resources, Vol. 35. Pp. 195–228. DOI: https://doi.org/10.1146/annurev-environ-032609-094328
Falke, A., Schröder, N., Hofmann, C. (2022). The influence of values in sustainable consumption among millennials. Journal of Business Economics, Vol. 92(6). Pp. 789–812. DOI: https://doi.org/10.1007/s11573-021-01072-7
Сотник І.М. (ред). (2016). Мотиваційні механізми дематеріалізаційних та енергоефективних змін наці-ональної економіки : монографія. Суми : Універ. книга, 368 с. ISBN 978-966-680-807-6.
Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року: Указ Президента України. № 722 від 30.09.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text
Кудацька Ю. (2016). Сучасний стан ринку екологічно чистої продукції в Україні. Науковий блог. На-ціональний університет «Острозька академія». URL: https://naub.oa.edu.ua/suchasnyj-stan-rynku-ekolohichno-chysto/
Thøgersen, J. (2021). Consumer behavior and climate change: consumers need considerable assistance. Current Opinion in Behavioral Sciences, Vol. 42. Pp. 9–14. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cobeha.2021.02.008
Global Environment Outlook. (2023). United Nations Environment Programme. URL: https://www.unep.org/resources/global-environment-outlook