СУТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.205.213-218

Ключові слова:

маркетингові комунікації, управління маркетинговою комунікацією, стратегічний розвиток, інтегровані комунікації, конкурентоспроможність

Анотація

Досліджено сутність та стратегічне значення маркетингових комунікацій як ключового інструмента забезпечення стратегічного розвитку підприємства в умовах глобалізації та цифровізації економіки. Визначено, що комунікації виходять за межі інформування про продукцію, формуючи систему довіри, лояльності та довгострокових відносин зі стейкхолдерами. Розкрито багатовимірність наукових підходів до визначення поняття, що охоплюють його адаптивні, інструментальні та інтеграційні аспекти. Сформульовано власне визначення поняття «маркетингові комунікації», яке на відміну від існуючих акцентує увагу на їх ролі як системи цілеспрямованих заходів, спрямованих на формування поведінки споживачів. Встановлено, що ефективне управління маркетинговими комунікаціями базується на принципах цілісності, системності, орієнтації на споживача, адаптивності та результативності, що забезпечує узгодженість із загальною бізнес-стратегією. Обґрунтовано роль комунікацій у підтримці стратегічного розвитку, підвищенні ринкової вартості та стійкості бізнесу.

Посилання

Панченко Г.С. (2020). Маркетингові комунікації як чинник підвищення конкурентоспроможності підп-риємства. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна, № 1(22). С. 79-84. URL: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/33217

Зоріна О.І., Фадєєнко В.Ю. (2018). Впив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в су-часних умовах. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 21. С. 1-4. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18237

Братко О.С. (2006). Маркетингова політика комунікацій: навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш. 275 с. URL: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/14468

Зоріна О.І., Сиволовська О.В., Нескуба Т.В. та ін. (2022). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Хар-ків: УкрДУЗТ, 227 с. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9823

Слюсарєва Л.А., Костіна О.М. (2018). Удосконалення комунікаційної політики підприємства. Еконо-міка і суспільство, Вип. 16. С. 484-494. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/74.pdf

Король І.В. (уклад.). (2018). Маркетингові комунікації : навч.-метод. посіб. МОН України, УДПУ ім. П. Тичини. Умань : Візаві, 191 с. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8649

Попова Н.В., Катаєв А.В., Базалієва Л.В., Кононов О.І., Муха Т.А. (2020). Маркетингові комунікації : підручник. Харків: Факт, 315 с. ISBN 978-966-637-963-7. URL: https://www.researchgate.net/publication/347491691_MARKETINGOVI_KOMUNIKACII_pidrucnik

Сафронська І. (2023). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Київ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 149 с. URL: https://dspace.snu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b44d7a37-821f-4564-99dc-a13510664993/content

Ромат Є.В. (2022). Маркетингові комунікації : підручник. Київ: Студцентр, 336 с. ISBN 978-966-7530-60-0.

Яловега Н.І., Стеценко В.В. (2017). Управління маркетинговими комунікаціями підприємств на сучас-ному етапі розвитку економіки. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі, № 5(84). С. 53-58. URL: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/13896/1/1660-2575-1-PB.pdf

Решетнікова О.В., Бородулін Б.О. (2025). Інтеграція соціальних мереж в управління маркетинговими комунікаціями. Менеджмент ХХІ століття : глобалізаційні виклики : матеріали ІХ Міжнар. наук.-практ. конфе-ренції, (Полтава, 15 травня 2025 р.). ПДАУ, С. 563-565. URL: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/14465/maketzbirnyka5.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Номер

Розділ

Наукові статті