СУТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.205.213-218Ключові слова:
маркетингові комунікації, управління маркетинговою комунікацією, стратегічний розвиток, інтегровані комунікації, конкурентоспроможністьАнотація
Досліджено сутність та стратегічне значення маркетингових комунікацій як ключового інструмента забезпечення стратегічного розвитку підприємства в умовах глобалізації та цифровізації економіки. Визначено, що комунікації виходять за межі інформування про продукцію, формуючи систему довіри, лояльності та довгострокових відносин зі стейкхолдерами. Розкрито багатовимірність наукових підходів до визначення поняття, що охоплюють його адаптивні, інструментальні та інтеграційні аспекти. Сформульовано власне визначення поняття «маркетингові комунікації», яке на відміну від існуючих акцентує увагу на їх ролі як системи цілеспрямованих заходів, спрямованих на формування поведінки споживачів. Встановлено, що ефективне управління маркетинговими комунікаціями базується на принципах цілісності, системності, орієнтації на споживача, адаптивності та результативності, що забезпечує узгодженість із загальною бізнес-стратегією. Обґрунтовано роль комунікацій у підтримці стратегічного розвитку, підвищенні ринкової вартості та стійкості бізнесу.
Посилання
Панченко Г.С. (2020). Маркетингові комунікації як чинник підвищення конкурентоспроможності підп-риємства. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна, № 1(22). С. 79-84. URL: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/33217
Зоріна О.І., Фадєєнко В.Ю. (2018). Впив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в су-часних умовах. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 21. С. 1-4. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18237
Братко О.С. (2006). Маркетингова політика комунікацій: навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш. 275 с. URL: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/14468
Зоріна О.І., Сиволовська О.В., Нескуба Т.В. та ін. (2022). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Хар-ків: УкрДУЗТ, 227 с. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9823
Слюсарєва Л.А., Костіна О.М. (2018). Удосконалення комунікаційної політики підприємства. Еконо-міка і суспільство, Вип. 16. С. 484-494. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/74.pdf
Король І.В. (уклад.). (2018). Маркетингові комунікації : навч.-метод. посіб. МОН України, УДПУ ім. П. Тичини. Умань : Візаві, 191 с. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8649
Попова Н.В., Катаєв А.В., Базалієва Л.В., Кононов О.І., Муха Т.А. (2020). Маркетингові комунікації : підручник. Харків: Факт, 315 с. ISBN 978-966-637-963-7. URL: https://www.researchgate.net/publication/347491691_MARKETINGOVI_KOMUNIKACII_pidrucnik
Сафронська І. (2023). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Київ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 149 с. URL: https://dspace.snu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b44d7a37-821f-4564-99dc-a13510664993/content
Ромат Є.В. (2022). Маркетингові комунікації : підручник. Київ: Студцентр, 336 с. ISBN 978-966-7530-60-0.
Яловега Н.І., Стеценко В.В. (2017). Управління маркетинговими комунікаціями підприємств на сучас-ному етапі розвитку економіки. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі, № 5(84). С. 53-58. URL: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/13896/1/1660-2575-1-PB.pdf
Решетнікова О.В., Бородулін Б.О. (2025). Інтеграція соціальних мереж в управління маркетинговими комунікаціями. Менеджмент ХХІ століття : глобалізаційні виклики : матеріали ІХ Міжнар. наук.-практ. конфе-ренції, (Полтава, 15 травня 2025 р.). ПДАУ, С. 563-565. URL: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/14465/maketzbirnyka5.pdf