ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В БІЗНЕС-ОРГАНІЗАЦІЯХ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.205.291-297

Ключові слова:

інноваційні методи, моделі прийняття рішень, бізнес-організації, діджиталізація, блокчейн, токенізація, DeFi, Web3

Анотація

У даній статті актуалізується питання вивчення та імплементації інноваційних механізмів прийняття рішень, які мають забезпечити лідерство організацій на сучасному цифровому ринку в перспективі. Поточна динаміка ринку зумовлює гостру потребу в систематизації та пошуку інноваційних методів, які можуть оптимізувати управлінські процеси та створити нові технологічні механізми для підвищення загальної ефективності діяльності. Розповсюдження відповідних технологій відбувається паралельно з боку малих, швидко адаптованих стартапів та величезних корпорацій, що мають значні ресурси для масштабних інвестицій. Такий двополюсний розвиток особливо підкреслює необхідність для організацій середнього рівня знайти та сформувати свою власні інноваційні методи прийняття рішень.

Управлінське рішення щодо впровадження технологій Web3 розглядається не як слідування трендам, а як усвідомлений вибір, безпосередня відповідь на зовнішні виклики, спрямована на забезпечення сталості та розвитку в швидкозмінному ринковому середовищі. З моменту свого формування у 2009 році екосистема Web3 активно розростається, формуючи нові ринки та інструменти, що змушує менеджерів переосмислювати свої підходи до прийняття рішень та стратегічного планування.

Посилання

Unraveling The Web3 business model. (2024). Decommerce. URL: https://www.decommerce.com/blog/web3-business-model

Гринько П.Л. (2020). Цифрова трансформація бізнесу в умовах розвитку інноваційних процесів в Ук-раїні. Бізнес Інформ, № 3. С. 53–58. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-3-53-58

Top 8 Web3 Development Trends & Predictions for 2025. (2024). Rock’n’Block. URL: https://rocknblock.io/blog/top-8-web3-development-trends-predictions

Aström, J, Reim, W, & Parida, V (2022). Value creation and value capture for AI business model innovation: a three–phase process framework. Review of Managerial Science, Vol.1 6(2). Pp. 2111-2133. DOI: https://doi.org/10.1007/s11846-022-00521-z

Quach, S, Thaichon, P, Martin ,KD, Eaven, S, & Palmatier, RW. (2022). Digital technologies: tensions in privacy and data. Journal of the Academy of Marketing Science, Vo.l 50(6). Pp. 1299–1323. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00845-y

Яковенко Я., Білик М., Олійник Є. (2024). Цифрова трансформація бізнес-структур: стратегічні орієн-тири в епоху інновацій та технологічних змін. Економічний простір, № 190. С. 355-360. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-63

Яковенко Я.Ю., Білик М.Ю., Сербін Р.А., Чумакова А.Г. (2022). Цифрова трансформація і нові бізнес-моделі. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, № 3(126). С. 104–109. DOI: https://doi.org/10.32782/1814-1161/2022-3-16

Bochulia, T. (2021). Digital Business Transformation: Trends, Innovative Models, a Development Program. E3S Web of Conferences, No. 307. 02001. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202130702001

David R. Prasser. (2024). Decentralized Finance (DeFi) Market Report 2025: Key Data & Innovations. StartUs Insights. URL: https://surl.li/viejpg

The predominant Web3 business models and their key metrics. (2023). Blockchain Founders Group. URL: https://surl.li/jhpinq

Top Web3 trends to watch in 2025. (2024). Blaize. URL: https://blaize.tech/blog/top-web3-trends-to-watch-in-2025/

DeFi in 2025 promises smart accounts and AI-driven trading evolution. (2025). Bitget. URL: https://www.bitget.com/news/detail/12560604542922

Visa Reimagines Customer Loyalty with New Web3 Engagement Solution. (2024). Visa. URL: https://surl.li/hhdjrd

Mastercard tokenized 30% of its 2024 transactions per SEC filing. (2025). Сryptorank. URL: https://surl.li/jsfgje

Hugo Boss goes big on blockchain technology and Web3. (2024). Retail Tech Innovation Hub. URL: https://surl.li/ddbyoa

Zos-Kior, M., Ilyin, V., Kyryliuk, I., & Solod, O. (2020). Digitalization in realization of ecological and economic principles of managing sustainable development of agrarian enterprise. Механізм регулювання економіки, № 2. С. 29-37. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.88.02

Зось-Кіор М.В., Брижань К.О. (2017). Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки», № 6. С. 62-65. URL: https://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/3902

Зось-Кіор М.В., Мірошниченко О.О. (2020). Розвиток інноваційного потенціалу аграрних суб’єктів підприємницької діяльності. Агросвіт, № 5. С. 3–10. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.5.3

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Номер

Розділ

Наукові статті