ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ У КОНТЕКСТІ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ: ЧИННИКИ ВПЛИВУ ТА СТРАТЕГІЧНІ ПІДХОДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.206.45-50

Ключові слова:

міжнародний маркетинг, глобальні ринки, поведінка споживачів, культурна адаптація, маркетингові інструменти

Анотація

Здійснено комплексне дослідження поведінки споживачів у міжнародному маркетинговому середовищі та визначено ключові чинники, що формують споживчі рішення: культурно-соціальні, особистісно-психологічні, економічні та ситуаційні, цифрові та технологічні, маркетингові й брендові, а також етичні, екологічні та відповідальні. Розглянуто роль культурної адаптації маркетингових інструментів, що забезпечує релевантність бренду у локальному контексті. Проаналізовано стратегічні моделі адаптації маркетингового комплексу: стандартизовану, локалізовану, глокалізовану та цифрово-адаптивну. Дослідження підкреслює необхідність інтегрованого підходу, що поєднує культурні, економічні та технологічні аспекти, для підвищення ефективності маркетингових комунікацій, зміцнення довіри споживачів та формування сталих конкурентних переваг на глобальних ринках.

Посилання

Косар Н., Мамчин М., Баран А. (2022). Дослідження зміни поведінки споживачів у сучасних умовах. Економіка та суспільство, № 45. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-68

Євтушевська О.В. (2016). Особливості поведінки споживачів на ринку в сучасних умовах. Інвестиції: практика та досвід, № 20. С. 22–24. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/20_2016/6.pdf

Коломицева О.В., Васильченко Л.С. (2022).Особливості поведінки споживачів в умовах сучасного ринку : зб. наук. пр. ЧДТУ. Серія : Економічні науки, Вип. 64. С. 88–96. DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.64.2022.255971

Лихолат С., Задоріжна І.М. (2021). Вплив бренду на поведінку споживачів в умовах Covid-19. Еконо-міка та суспільство, Вип. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-8

Латишев К.О., Герасимчук В.В. (2020). Маркетинг цифрової сфери: поведінка споживачів в умовах пандемії. Економічний простір, № 160. С. 82-85. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-15

Дядик Т., Даниленко В., Решетнікова О. (2023). Управління поведінкою споживачів на основі марке-тингового ціноутворення. Економічний простір, Вип. 186. С. 35-39. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-6

Решетнікова О., Даниленко В., Дорош-Кізим, М.М. (2025). Аналіз цифрової поведінки споживачів в умовах розвитку електронної торгівлі. Економічний простір, № 203. С. 223-229. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.203.223-229

Проскурніна Н.В., Бестужева С.В., Козуб, В.О. (2022). Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство, № 36. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-40

Наумова М., Наумова О. (2023). Поведінка споживачів у глобальному вимірі. Науковий вісник Пол-тавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», Вип. 1(107). C. 70-74. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-1-10

Min, S. (2023). A Systematic Review and Analysis of Marketing Factors and Stimuli on Consumer Purchasing Behavior. Research Archive of Rising Scholars. DOI: https://doi.org/10.58445/rars.131

Nawawi, M.T. (2016). Factors of Consumer Behavior That Affect Purchasing Decisions on Blackberry Smartphone. Journal The Winners, Vol. 17(1). Pp. 59–66. DOI: https://doi.org/10.21512/tw.v17i1.1810

Singh, S. (2024). The critical role of consumer behavior study in shaping powerful marketing strategies. International Journal of Research in Marketing Management and Sales, Vol. 6. Pp. 7-15. DOI: https://doi.org/10.33545/26633329.2024.v6.i2a.171

Antosova, I., Psurny, M., & Stavkova, J. (2023). Changes in Consumer Purchasing Decisions: Traditional and Emerging Factors in the Dynamic Marketing Landscape Over 15 Years. Marketing and Management of Innovations, No. 3. Pp. 85-96. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.3-08

Літинська В.А. (2024) Аналіз зовнішніх факторів впливу на поведінку споживачів під час воєнного стану. Науковий журнал «Економіка: реалії часу». № 4(74). С. 38-46. URL: https://economics.net.ua/474-2

Жовковська Т. (2017). Формування моделі поведінки споживача. Економічний дискурс, Вип. 2. С. 9-18. URL: http://ed.pdatu.edu.ua/article/view/126058

Ющишина Л.О. (2025). Психологічні аспекти міжкультурної взаємодії. Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конференції «Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу», (23-24 квітня 2025 р). : у 2 т. ред. та упоряд. : В.В. Храпкіна, К.В. Пічик ; Національний університет «Києво-Могилянська академія» та ін. Київ : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», T. 1. C. 582-584. URI: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/35287

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-20

Номер

Розділ

Наукові статті