МАРКЕТИНГОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ: ЗНАЧЕННЯ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.206.164-170

Ключові слова:

маркетингова цінова політика, маркетингове ціноутворення, маркетингові дослідження цін, планування цін, контроль цін, стратегічний менеджмент-маркетинг

Анотація

У статті розглянуто сутність та значення маркетингового ціноутворення в системі стратегічного менеджмент-маркетингу підприємства. Обґрунтовано, що маркетингове ціноутворення є не лише інструментом формування прибутку, але й важливим засобом позиціонування бренду, забезпечення його конкурентоспроможності та довгострокового розвитку. Показано, що ефективна цінова політика потребує системного використання маркетингових досліджень і аналітики, що дає можливість ураховувати поведінкові особливості споживачів, ринкові тренди, дії конкурентів. Наголошено на значенні конкурентного аналізу цін як інструменту оцінки ринкових позицій підприємства та визначення оптимального діапазону цінових стратегій. Доведено, що комплексний підхід до маркетингового ціноутворення інтегрує інструменти стратегічного менеджменту, сприяє підвищенню ефективності бізнес-рішень, мінімізації ризиків і забезпеченню досягнення цілей сталого розвитку підприємства в умовах високої динамічності ринкового середовища.

Посилання

Бабух І.Б. (2024). Ціноутворення в системі маркетингового аналізу: теоретичні підходи. Економіч-ний простір, № 189. С. 328-332. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-57 URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1566

Бараник З.П., Буксіна І.В., Резніченко А.О., Тітов В.В., Артеменко А.І. (2023). Маркетингове ціноут-ворення на продукцію як елемент конкурентоспроможності підприємств. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку, № 30. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2023_30_10

Приймак Н.С., Барабанова В.В., Ніконенко Б.Ю. (2023). Особливості маркетингового ціноутворення в сучасних умовах ведення бізнесу. Торгівля і ринок України, № 1(53). С. 100-107. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2025.2.55 URL: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2850/1/11-11-PB.pdf

Череп О.Г., Коцеруба А.В. (2021). Маркетингове ціноутворення в умовах вільного ринку. Вісник Хмельницького національного університету, № 292. С. 140-144. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-292-2-23

Gao, R. (2023). On the Importance of Pricing Strategy in Marketing Strategy: A Case Study of Lululemon. Frontiers in Business, Economics and Management, No. 10(1). Pp. 158-161. DOI: https://doi.org/10.54097/fbem.v10i1.10234 URL: https://drpress.org/ojs/index.php/fbem/article/view/10234

Kienzler, M., & Kowalkowski, C. (2017). Pricing strategy: A review of 22 years of marketing research. Journal of Business Research, No. 78. Pp. 101–110. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2980648

Як провести аналіз ціноутворення конкурентів для встановлення ринкових цін. (2023). Pricer24. URL: https://surl.li/agcmee

Аналіз цін конкурентів в інтернеті. (2025). PriceControl. URL: https://www.pricecontrol.com.ua/ua/5-zasobiv-analizu-konkurentiv/

Competitive Pricing Strategy: Benefits and Disadvantages. (2025). PROS. URL: https://surl.li/wmenzk

The Art of Price Setting: Strategies for Success. (2024). Rubick.ai. URL: https://surl.lu/mtgfaw

Seo, K., Go, S., & Kim, B. (2020). Pricing strategies under markets with time gap between purchase and consumption. Journal of Business Research, No. 111. Pp. 286–296. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.066

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-20

Номер

Розділ

Наукові статті