СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ЕКОСИСТЕМИ КОМПАНІЇ В КОНТЕКСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.206.317-323

Ключові слова:

інноваційний розвиток, інноваційна екосистема, організаційна поведінка, організаційна культура, стратегія

Анотація

У статті досліджено стратегічні підходи до формування інноваційної екосистеми компанії крізь призму організаційної поведінки. Автор обґрунтовує ключову роль людського капіталу, корпоративної культури та поведінкових патернів у забезпеченні сталого інноваційного розвитку. Представлено багаторівневу модель трансформації, що охоплює етапи від діагностики до інституалізації змін. Особливу увагу приділено концепції «безпечних експериментів», мотиваційним механізмам, структурним компонентам екосистеми та створенню психологічно безпечного середовища. Узагальнено інструменти модифікації організаційної поведінки, які сприяють інтеграції інновацій у повсякденну діяльність. Запропоновано типологію практик, що поєднують стратегічні цілі з поведінковими проявами. Результати можуть бути використані для розробки політик інноваційного розвитку, удосконалення корпоративної культури та управління змінами в сучасних організаціях.

Посилання

Barrett, M.S., Creech, A., & Zhukov, K. (2021). Creative collaboration and collaborative creativity: A systematic literature review. Frontiers in Psychology, Vol. 12. Article 713445. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.713445

Edison, H., Wang, X., Abrahamsson, P. (2018). Innovation initiatives in large software companies: a systematic mapping study. Information and Software Technology, Vol. 95, Pp. 1-14. DOI: https://doi.org/10.1016/j.infsof.2017.12.007

Грабчук І., Бугайчук В., Аляб’єва В. (2022). Стратегія інноваційного розвитку підприємства. Еконо-міка та суспільство, № 44. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-84

Гудзь Ю., Джерелюк Ю., Кравчик Ю. (2023). Етапи формування маркетингової стратегії підприємст-ва. Innovation and Sustainability, № 1. С. 197–203. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.197.203

Євтушенко Н.О., Ващенко О.П., Завгородній А.А. (2023). Організаційна культура підприємства: тео-ретичний аспект. Економіка. Менеджмент. Бізнес, № 1-2. С. 20-24. DOI: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2023.120440

Лисак В.Ю. (2022). Формування категоріального апарату щодо організаційної поведінки персоналу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, Вип. 1 (34). С. 175-180. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-29

Quality, Service Improvement and Redesign (QSiR) Tools. (2023). URL: https://aqua.nhs.uk/qsir-tools/

Осипенко К.В., Перепадя Ф.Л. (2020). Організаційна поведінка як метод управління діяльністю су-часних туристичних підприємств. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Еконо-міка і менеджмент, № 44. С. 43–49. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2020-44-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-20

Номер

Розділ

Наукові статті