ОСОБЛИВОСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.196.264-271

Ключові слова:

маркетингова діяльність, цифровізація маркетингових процесів, цифрова економіка, цифрові технології, цифровий бізнес, цифровий маркетинг

Анотація

В статті обґрунтовано, що в сучасних умовах глобалізації та цифрових трансформацій маркетинг стає невід'ємною частиною стратегій підприємств і організацій, які прагнуть досягти конкурентних переваг на світовому ринку. Цифровізація маркетингової діяльності стає важливим фактором, що дозволяє підприємствам не лише ефективно взаємодіяти з глобальними споживачами, а й швидко адаптуватися до змінюваних умов бізнес-середовища. Завдяки розвитку технологій, зокрема Інтернету, соціальних мереж та великих даних, підприємства отримують нові можливості для персоналізації своїх маркетингових стратегій, оптимізації комунікацій з клієнтами та залучення нових ринків. Цифрові інструменти забезпечують ефективну інтеграцію маркетингових кампаній на міжнародному рівні, що дозволяє компаніям досягати глобальних цілей, зменшуючи витрати та час на вихід на нові ринки. Однак для того, щоб ефективно реалізовувати маркетингові стратегії в умовах глобалізації, необхідно враховувати специфіку цифрової трансформації, яка має суттєвий вплив на організацію маркетингових процесів. Основні методи використані в роботі, методи аналізу та синтезу, метод логічний, метод порівняння, метод узагальнення, метод групування, методи індукції та дедукції, графічний метод. Таким чином, цифровізація маркетингової діяльності в умовах глобалізації відкриває нові горизонти для підприємств у досягненні конкурентоспроможності на міжнародних ринках. Технологічні інновації, які сприяють розвитку цифрових платформ, автоматизації процесів і використанню великих даних, дозволяють компаніям здійснювати глибоке сегментування ринків, персоналізувати свої пропозиції та ефективно взаємодіяти з клієнтами в реальному часі. У глобалізованому світі компанії, які впроваджують цифрові стратегії, мають значно більше шансів на успіх, адже вони здатні швидко реагувати на зміни в попиті та пропозиції, знижуючи бар'єри для виходу на нові ринки та зменшуючи витрати на маркетингові кампанії. Водночас, цифровізація маркетингової діяльності вимагає від компаній не лише технологічної підготовленості, а й гнучкості в адаптації до нових умов бізнесу, здатності забезпечувати кібербезпеку та захист даних споживачів. Тому для досягнення успіху в глобальному цифровому середовищі підприємствам необхідно розвивати цифрові компетенції, інвестувати в новітні технології та активно використовувати онлайн-канали для взаємодії з глобальними споживачами.

Посилання

Bilovodska, O., Melnyk, Y., Alenin, Y., & Arkusha, L. (2020). Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship. International Journal for Quality Research, 14(4), 1261-1278. doi: 10.24874/IJQR14.04-18.

Danylyshyn В., Bondarenko О., Gudz М., Ptashchеnko О., Mohylova А, Radkevych L. Marketing Tools to Increase Regional Investment Attractiveness. [ref]: vol.21.2023. Pages 1101-1108. available at: https://refpress.org/ref-vol21-a122/, DOI: https://doi.org/10.55365/1923.x2023.21.121

Desyatnyuk, O., Krysovatyy, A., Ptashchenko, O. and Kyrylenko, O. (2024). Financial Security in the Conditions of Globalization: Strategies and Mechanisms for the Protection of National Interests. Econ. Aff., 69(Special Issue): 261-268, URL: https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv69n1z1.pdf

Flaig, A., Kindstrom, D., & Ottosson, M. (2021). Market-shaping strategies: A conceptual framework for generating market outcomes. Industrial Marketing Management, 96, 254-266. doi: 10.1016/j.indmarman.2021.06.004.

Huang, Yu-Ch. (2022). How marketing strategy, perceived value and brand image influence WOM outcomes – The sharing economy perspective. Journal of Retailing and Consumer Services, 68, article number 103071. doi: 10.1016/j.jretconser.2022.103071.

Krchova, H., & Švejnová Hoesová, K. (2021) The impact of modern communication marketing tools to increase the innovativeness of business. Marketing and Management of Innovations, 5(3), 117-126. doi: 10.21272/mmi.2021.3-10.

Krysovatyy, A.I., & Sokhatskya, O.M. (Eds.). (2018). The fourth industrial revolution: Changing directions of international investment flows. Ternopil: PE Yu.V. Osadtsa.

Krysovatyy, A., Desyatnyuk, O., Ptashchenko, O. (2024). Digital Innovations and their Ramifications for Financial and State Security. AFRICAN JOURNAL OF APPLIED RESEARCH, 10(1), 431–441. https://doi.org/10.26437/ajar.v10i1.713

Michael Sony (2018) Industry 4.0 and lean management: a proposed integration model and research propositions Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/328611557_Industry_40_and_lean_management_a_proposed_integration_model_and_research_propositions

Reznikova, N.V., Rubtsova, M.Yu., & Ivashchenko O.A. (2019). Prospects for the development of international marketing strategies in the context of global convergence. Efektyvna Ekonomika, 7. doi: 10.32702/2307-2105-2019.7.10.

Rubmann, M. (2015). Industry 4.0: The future of productivity and growth in manufacturing industries. The Boston Consulting Group. Inc. 2015. Retrieved from https://www.bcg.com/publications/2015/engineered_products_project_business_industry_4_future_productivity_growth_manufacturing_industries

Shtal, T., Ptashchenko, O., Rodionov, S., & Kurtsev, O. (2023). Implementation of modern marketing tools in entrepreneurial activity. Development Management, 22(4), 53-63. doi: 10.57111/devt/4.2023.53. URL: https://ecdev.com.ua/uk/journals/t-22-4-2023/implementatsiya-suchasnogo-marketingovogo-instrumentariyu-v-pidpriyemnitsku-diyalnist

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-17

Номер

Розділ

Наукові статті