STORYTELLING ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.200.112-118Ключові слова:
storytelling, маркетинг, емоційний зв’язок, наративні структури, цифрові технології, брендингАнотація
У статті досліджено storytelling як інноваційний маркетинговий інструмент, що сприяє встановленню емоційного зв’язку з клієнтами, формуванню автентичного іміджу бренду та зміцненню лояльності аудиторії. Проаналізовано теоретичні засади визначення та функцій storytelling у маркетингу, засоби його впливу на споживачів, а також основні світові тенденції його використання. Обґрунтовано необхідність інтеграції інтерактивних елементів і персоналізованого контенту для посилення ефективності комунікацій. Особливу увагу приділено адаптації storytelling до специфіки українського ринку, враховуючи соціальні виклики, пов’язані з війною та економічною нестабільністю. Отримані результати дозволяють сформулювати практичні рекомендації для українських компаній щодо ефективного використання storytelling у маркетингових стратегіях, зокрема через цифрові платформи та соціальні мережі.
Посилання
Стамат В.М., Недбайло І.І. (2021). Розвиток маркетингу на основі діджиталізації. Обліково-аналітичне і фінансове забезпечення діяльності суб’єктів господарювання: національні, глобалізаційні, євроін-теграційні аспекти : матеріали VІ міжнар. наук.-практ. інтернет-конференції, (Миколаїв, 17-18 листопада 2021 р.) Миколаїв : МНАУ, C. 150-154. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10578.
Стамат В.М., Крамарчук М.В. (2023). Особливості просування товарів та послуг у мережі Інтернет. Сучасна наука: інновації та перспективи : матеріали міжнар. мультидисциплінарної наук.-практ. інтернет-конференції (Київ, 6-7 квітня 2023 р.). Київ : Київський інститут залізничного транспорту Державного універси-тету інфраструктури та технологій, С. 405-408. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/16703.
Кірносова М. (2020). Сучасні тенденції розвитку сторітелінгу в цифровому маркетингу. Маркетинг і цифрові технології, Вип. 4. № 2. С. 17-26. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.4.2.2020.2.
Lima, J., Teixeira, S., & Moreira J. (2024). Digital Storytelling Impact on Consumer Engagement. Smart Innovation, Systems and Technologies, Vol. 344. Pp. 293–307. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-99-0333-7_22.
Стамат В.М., Саркова А.М. (2024). Етнічний маркетинг: адаптація стратегій до різноманітності куль-турних споживачів. Modern Economics, № 46(2024). С. 120-127. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-16.
Толмач М. (2022). Практики цифрового сторітелінгу для фахівців інформаційної справи. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфер, Т. 5. № 1. С. 187. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796X.5.1.2022.261303.
What Is Storytelling? National Storytelling Network. URL: https://storynet.org/what-is-storytelling/.
Мунтян І.В., Мільчева В.В., Донець Л.Я. (2023). Сторітелінг як інструмент просування бренду. Про-блеми сучасних трансформацій. Серія : Економіка та управління, № 10. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-10-04-03.
The importance of storytelling in marketing. (2023). Оxford academic. Advertising & Corporate Services. URL: https://academic.oup.com/advertising-and-corporate-services/pages/the-importance-of-storytelling-in-marketing.
Самpbell, J. (2008). The Hero with a Thousand Faces. New World Library.Third edition, 432 p.
Storytelling marketing statistics: why storytelling is so valuable. Higo Creative. URL: https://www.higocreative.com/blog/storytelling-marketing-statistics.
Mortimer N. (2015). Infographic: 80% people want brands to tell stories. The Drum. URL: https://www.thedrum.com/news/2015/06/22/infographic-80-people-want-brands-tell-stories.
Reshmidilova S. (et al). (2024). Utilisation of artificial intelligence technologies in developing marketing communication strategies / Pakistan journal of life and social sciences (PJLSS), Vol. 2. No. 2. DOI: https://doi.org/10.57239/pjlss-2024-22.2.00682.
Стамат В.М., Богданова А.О., Корюкіна О.С. (2025). Інструменти SMM-маркетингу у сфері гостинно-сті. Сталий економічний розвиток, ефективне управління та фінансово-правові механізми в умовах глобальних трансформацій : зб. тез доповідей міжнар. наук.-практ. конференції (Ізмаїл, 28 лютого 2025 р.). Ізмаїл : Центр фінансово-економічних наукових досліджень, С. 57-59. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/20783.
Social Media Trends 2025. Hootsuite. 2025. URL: https://www.hootsuite.com/research/social-trends?srsltid=AfmBOoovS8o2rzcmv4wJr6KiRbuf0OM4t2UOAYP7kbdOIhWoiePznotv.
Storytelling Marketing Statistics: Key Insights for Effective Campaigns. Leapmesh. 2025. URL: https://leapmesh.com/storytelling-marketing-statistics.
Стамат В.М., Балицька Д.О. (2024). Формування комунікаційної стратегії бренду у кризових умовах. Актуальні проблеми фінансів, економіки, обліку і менеджменту: теорія і практика : зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конференції (Кропивницький, 27 січня 2024 р.). Кропивницький : Центр фінанс.-екон. Наук. досліджень, С. 43-45. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18835.
Гонченко Т. (2022). «Розуміла, що можу загинути прямо зараз»: історії драйверів Uklon, які рятували людей під час війни. Hromadske. URL: https://hromadske.ua/posts/rozumila-sho-mozhu-zaginuti-pryamo-zaraz-istoriyi-drajveriv-uklon-yaki-ryatuvali-lyudej-pid-chas-vijni.