РОЛЬ PUBLIC RELATIONS У ФОРМУВАННІ ДОВІРИ ДО БРЕНДУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.201.188-194Ключові слова:
Public Relations, довіра до бренду, PR-стратегії, соціальна відповідальність, кризові комунікації, український бізнес, взаємодія зі споживачамиАнотація
У статті досліджується роль Public Relations (PR) у формуванні довіри до бренду в умовах сучасних викликів. Аналізуються механізми впливу PR на імідж компанії, впізнаваність бренду та лояльність споживачів. Особливу увагу приділено адаптації PR-стратегій українського бізнесу в умовах війни. Розглядаються ключові PR-інструменти: залучення лідерів думок, кризові комунікації, соціальна відповідальність, медіа-активність. Аналізуються українські кейси підтримки соціальних ініціатив і волонтерства в контексті формування довіри до бренду. Окремо підкреслюється важливість ефективної комунікації для створення стабільного іміджу бренду в кризовий період. Успішна реалізація PR-стратегій дозволяє компаніям зміцнювати зв'язки з аудиторією та підвищувати лояльність, що є критично важливим для досягнення довгострокового успіху.
Посилання
Смирнова Т. (2021). Теоретичні засади pr-технологій в кризові періоди економічної діяльності медичних підприємств. Ринкова інфраструктура, № 54. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct54-24.
Тарасова К., Сало Я., Новак Г. (2023). PR-інструменти в системі управління брендом. Економіка та суспільство, № 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-78
Teletov, A., & Grigorenko, V. (2018). The influence of marketing tools on establishing factors of consumer trust in enterprises. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute», No. 15. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132755
Стамат В.М., Рагуліна А.О. (2023). Роль Public Relations у формуванні та збереженні корпоративної репутації. Бухгалтерський облік, контроль та аналіз в умовах інституційних змін : матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конференції (Полтава, 26 жовтня 2023 р.). Полтава: ПДАУ, С. 538-540. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18730.
Білоус В.С. (2005). Звязки з громадськістю (паблік рилейшнз) в економічній діяльності : навч. посібник. Київ : КНЕУ, 275 с.
Стамат В., Єфімова А. (2024). Брендинг в аграрному маркетингу. Актуальні проблеми та перспективи розвитку обліку, аналізу та контролю в соціально-орієнтованій системі управління підприємством : матеріали VIІ Всеукр. наук.-практ. конференції (Полтава, 28-29 березня 2024 р.). Полтава : ПДАУ, С. 1175-1177. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17399.
Aaker, D.A. (2010). Building Strong Brands. Simon & Schuster Ltd, 292 p.
Kapferer, J.-N. (2008). The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page Publishers, 560 p.
Пустотін В. (2018). Ідентичність бренду:що це та як її створити? Маркетинг і реклама, № 1. С. 40-46.
Стамат В.М., Сидорук Д.В. (2024). Розвиток бренд-менеджменту в Україні: виклики сьогодення. Наукові проблеми господарювання на макро-, мезо- та мікроекономічному рівнях : зб. матеріалів XXIІ міжнар. наук.-практ. конференції (Одеса, 25-26 квітня 2024 р.). Одеса : ОНЕУ, С. 305-306. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19770.
Стамат В.М., Балицька Д.О. (2024). Формування комунікаційної стратегії бренду у кризових умовах. Актуальні проблеми фінансів, економіки, обліку і менеджменту: теорія і практика: зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конференції (Кропивницький, 27 січня 2024 р.). Кропивницький : Центр фінансово-економічних наукових досліджень, С. 43-45. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18835.
В Україні зросла лояльність до брендів, що допомагають ЗСУ: дослідження. SPEKA.media. URL: https://speka.media/v-ukrayini-zrosla-loyalnist-do-brendiv-sho-dopomagayut-zsu-doslidzhennya-9wwqn9.
Стамат В.М., Нехайчик Є.Є. (2023). Основні тренди маркетингової діяльності: світовий погляд. Modern Economics, № 38. С. 152-157. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-23.
П'ять споживчих трендів, які змінюють бізнес. KPMG. URL: https://kpmg.com/ua/uk/home/media/press-releases/2021/11/pyat-spozhyvchykh-trendiv-yaki-zminyuyut-biznes.html.
Чорна О. «Опора»: Основним джерелом інформації майже 80% українців є соціальні мережі. Detector.media. URL: https://detector.media/infospace/article/213998/2023-07-10-opora-osnovnym-dzherelom-informatsii-mayzhe-80-ukraintsiv-ie-sotsialni-merezhi/.
2023 Edelman Trust Barometer Reveals Business is the Only Institution Viewed as Ethical and Competent; Emerges as Ethical Force for Good in a Polarized World. Edelman. URL: https://www.edelman.com/news-awards/2023-edelman-trust-barometer.
Стамат В.М., Пешкова Б.Р. (2024). Роль паблік рілейшнз у зміцненні репутації компанії та створенні позитивного іміджу. Зб. тез доп. VІ Міжнар. наук.-практ. конференції з економічних та гуманітарних питань, (Дніпро, 14-15 березня 2024 р.). Дніпро: ДВНЗ УДХТУ, С. 104-105. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17568.
Майже 90% споживачів більше не довіряют інфлюенсерам. Чому? Marketing Media Review. URL: https://mmr.ua/show/majzhe-90-spozhyvachiv-bilshe-ne-doviryayut-inflyuenseram-chomu.