КЛЮЧОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.204.30-36

Ключові слова:

комерційна діяльність, електронна комерція, електронний бізнес, торгівля, купівля-продаж, електронна комунікація, бізнес-процес, Інтернет-технологія, Інтернет-мережа

Анотація

У статті досліджено сутність, структуру й особливості функціонування електронної комерції в Україні в умовах цифрової трансформації та воєнного стану. Визначено ключові характеристики е-комерції як форми сучасного підприємництва, що охоплює онлайн-продаж товарів і послуг, електронні платформи й інтерактивну взаємодію між учасниками ринку. Систематизовано основні моделі електронної взаємодії (B2B, B2C, C2C, G2C) та рівні функціонування. Проаналізовано чинники, що впливають на розвиток галузі в Україні, зокрема державне регулювання, інфраструктурні обмеження та поведінку споживачів. Окреслено переваги та ризики впровадження е-комерційних технологій. Розглянуто динаміку галузі в умовах війни, зокрема адаптацію бізнесу до нових викликів. Запропоновано напрями державної підтримки й інституційного зміцнення сфери. Акцентовано на необхідності інтеграції електронної комерції в систему стратегічного відновлення та сталого розвитку економіки України в умовах сучасних викликів.

Посилання

Бабух І.Б. (2025). Комерційна діяльність та ризики її реалізації : теоретичний аналіз та практичні під-ходи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, № 54. С. 12-17. DOI: https://doi.org/10.32782/-2413-9971/2025-54-2 URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73348

Балик У.О., Колісник М.В. (2014). Електронна комерція як елемент системи світового господарства. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика, № 811. С. 11-19.

Дражниця С.А. Забурмеха Є.М.(2018). Електронна комерція : світові тренди та прогноз розвитку в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, № 5(2). С. 69-73. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2018_5%282%29__16

Євтушенко Д.Д. (2014). Електронний бізнес, електронна комерція, інтернет-торгівля : сутність та взає-мозв’язок понять. Бізнес Інформ, № 8. С. 184-188.

Крилов Д.В. (2024). Розвиток електронної комерції в Україні в сучасних умовах. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 12. URL: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-12-03-02

Кузьо Н.Є., Косар Н.С., Мельниченко І.І. (2021). Електронна комерція в Україні : сучасний стан, галу-зеві особливості та організаційні форми. Маркетинг і цифрові технології. № 5(1). С. 27-41.

Маліцька Г.Г., Мельник О.І. (2018). Особливості електронної комерції та стан її розвитку в сучасних економічних умовах України Ефективна економіка, № 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2018.12.74 URL: http://surl.li/jyqfv

Нескороджена Л.Л. (2017). До питання визначення понять «електронний бізнес», «електронна комер-ція», «електронна торгівля». Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України, № 5. С. 17-21.

Про електронну комерцію. Закон України від 3 вересня 2015 року № 675-VIII (зі змінами і доповнен-нями). URL: http://surl.li/jrhw

Садчикова І.В., Тарасенко А.В., Дубина М.В. (2023). Теоретичне обґрунтування сутності поняття «електронна комерція». Економіка і суспільство, Вип. 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-36 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/-journal/article/-view/2651/2567

Самойленко Л.Б. (2015). Застосування технологій електронної комерції для підвищення конкуренто-спроможності вітчизняних підприємств. Ефективна економіка, № 4. URL: http://surl.li/jyqgr

Юдін О.М., Макарова М.В., Лавренюк Р.М. (2011). Системи електронної комерції : створення, просу-нення і розвиток : монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 201 с.

Summer, A., Dunkan, Gr. (1999). E-Commerce. New York : NYH Publishing, 263 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Номер

Розділ

Наукові статті