МОЖЛИВОСТІ КОНЦЕПЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТІЙКИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.204.44-47Ключові слова:
концепції маркетингу, концепція соціально-відповідального маркетингу, соціальна відповідальність, види соціальної відповідальності, конкурентні переваги, джерело конкурентної перевагиАнотація
Стаття присвячена розгляду можливостей використання концепції соціальної відповідальності бізнесу для досягнення конкурентних переваг. Описується зміст концепції соціальної відповідальності, її значення у забезпеченні стійких позицій на ринку. Розглядається сутність конкурентних переваг, їхня необхідність для підприємства, яке хоче виділитися поміж конкурентів, досягти значних результатів своєї виробничо-господарської діяльності. Наводяться можливі приклади конкурентних переваг. Підкреслюється, що вони можуть мати різний характер, але соціальна спрямованість підприємства може допомогти у їхньому формуванні. Пропонується у якості джерел забезпечення конкурентних переваг використовувати можливості концепції соціальної відповідальності. Розглянуто середовище прояву концепції соціальної відповідальності, яке розподілене на внутрішнє, мікросередовище та макросередовище. Прояв концепції у внутрішньому середовищі стосується відповідальності щодо працівників компанії, мікросередовищі – у стосунках із споживачами та іншими елементами мікросередовища, макросередовищі – відповідальності по відношенню до суспільства та партнерів по бізнесу. Наведено взаємозв’язок між соціальною відповідальністю та конкурентними перевагами.
Посилання
Бобко Л.О., Мазяр А.В. (2019). Проблеми корпоративної соціальної відповідальності в Україні. Ефек-тивна економіка, № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7043
Бондаренко С.М., Лісовський М.Ю. (2017). Конкурентні переваги – унікальні особливості сучасних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету, Вип. 15. Ч. 1. С. 42-45. URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21816
Валінкевич Н.В., Коценко М.С. (2025). Теоретичні аспекти формування конкурентних переваг торго-вельного підприємства. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 17. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-02
Куровська Н.О., Недільська Л.В. (2022). Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності бі-знесу. Бізнес Інформ, № 5. C. 69–74. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-5-69-74
Ніколенко В. (2021). Соціально відповідальний бізнес як вимога часу: індивідуальний та організацій-ний виміри. Український соціологічний журнал, № 24. С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.26565/2077-5105-2020-24-05
Петровський О.О. (2024). Імперативи концепції соціально-відповідального маркетингу підприємства. Бізнес Інформ, № 2. C. 355–362. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-355-362
Ремезь Ю.Б. (2021). Роль соціально відповідального маркетингу в діяльності підприємства. Інфрастру-ктура ринку, Вип. 53. С. 79–84. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct53-15
Сарай Н., Григорук А., Литвин, Л. (2024). Формування конкурентних переваг підприємства на міжна-родному ринку. Трансформаційна економіка, № 06. С. 58-62. URL: https://transformations.in.ua/index.php/journal/article/view/88
Цалко Т.Р., Харченко Т.О., Хондока А.М. (2019). Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві. Ефективна економіка, № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/39.pdf