ІНТЕГРАЦІЯ CRM-СИСТЕМ У ЛАНЦЮГИ ПОСТАЧАННЯ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ АВТОСЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.204.59-67Ключові слова:
CRM‑система, автосервіс, ланцюг постачання, цифровізація, ефективність, багатовимірна середняАнотація
Стаття присвячена інтеграції CRM-систем у ланцюги постачання автосервісних підприємств з метою підвищення ефективності обслуговування клієнтів. Розглянуто роль CRM як інструменту комплексної автоматизації бізнес-процесів. У дослідженні систематизовано функціональні можливості CRM для різних профілів станцій технічного обслуговування. Показано, що інтеграція CRM з логістичними модулями підприємства забезпечує синхронізацію попиту з наявністю комплектуючих, оптимізацію матеріально-технічного забезпечення, скорочення циклу обслуговування. Практичну частину роботи присвячено порівняльній оцінці двох програмних продуктів ZohoCRM та KeyCRM за багатокритеріальним методом із використанням багатовимірної середньої. За інтегральним показником найвищі результати продемонструвала ZohoCRM, що пояснюється ширшими інтеграційними можливостями, розвиненою аналітикою, гнучкістю налаштувань і високим рівнем безпеки даних.
Посилання
Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д.(2017). Використання CRM-систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці, № 2. С. 89-94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2017_2_17.
Мостова А.Д., Познякова Т.А. (2021). Удосконалення управління розподілом та збутом продукції тор-говельного підприємства з використанням цифрових технологій. Академічний огляд, № 2(55). С. 59-68. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-2-55-6.
Шарапа О.М. (2009). Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як скла-дова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки, № 7(97). С. 175–183.
Янчук Т.В., Боєнко О.Ю. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності марке-тингової діяльності. Економіка та суспільство, № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89.
Динаміка переходу українського бізнесу на українські та міжнародні CRM-системи. URL: https://surl.li/wgfguu.
Розробка CRM для автосервісу. URL: https://avada-media.ua/services/crm-for-car-service/.
Розробка CRM-систем і програм для автосервісів та СТО. URL: https://avada-media.ua/services/crm-system/.
Компанія ІtUa. URL: https://itua.com.ua/.
Десятка найкращих CRM-систем в Україні. URL: https://surl.li/wzpzfm.
ZOHO CRM: Набір інструментів для автоматизації, управління та масштабування бізнесу. URL: https://itua.com.ua/zoho-ua.
KeyCRM: CRM система, яка дозволяє керувати всіма онлайн продажами в режимі «єдиного вікна». URL: https://itua.com.ua/keycrm-ua.
Гірна О.Б., Іваницький Р.Я., Маляр Р.B. (2025). Особливості імплементації CRM-систем у процеси об-слуговування клієнтів на ринку автомобілів. Економічний простір, № 200. С.136-143. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.136-143.
Статистика: структурно-логiчнi схеми та задачi: навч.посiбник. ред. А.М. Єріна. К. : КНЕУ, 2007. 304 с. URL: https://surl.li/rubwcb.
Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І. (2013). Статистика підприємств: навч. посібник. К. Алерта, 560 с. URL: https://textbook.com.ua/statistika/1473453174.
Кобилюх О.Я., Гірна О.Б. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі використання CRM‐системи. Академічні візії, Вип. 10-11. С. 3-12. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7025204.