ВПЛИВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ НА ЕКОНОМІКУ ФРАНЦІЇ ТА ЇЇ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.204.75-81

Ключові слова:

туристична галузь, економіка, Франція, туристично-рекреаційна дестинація, прибуття, сезонна диференціація

Анотація

У статті розглянуто вплив туристичної галузі на економіку Франції та її туристично-рекреаційних дестинацій. Туризм у Франції не лише формує значну частку ВВП, але й виступає ключовим елементом регіонального розвитку, інфраструктурного оновлення та збереження культурної спадщини. Розглянуто роль Франції як світового лідера за кількістю міжнародних туристів: навіть після пандемії COVID-19 країна швидко відновила позиції, досягнувши у 2024 році понад 100 млн туристів. Висвітлено основні напрями впливу туристичного сектору на економіку країни в цілому та окремі регіони з високою туристичною активністю. Показано показники до- і післяпандемійного періоду, що дозволяє виявити стратегії стійкості галузі. Проаналізовано статистичні дані щодо туристичних потоків, доходів від туризму, зайнятості в галузі. Також висвітлено сезонну диференціацію дестинацій, яка дозволяє забезпечити сталість економічного ефекту від туризму. Виокремлено внутрішні та зовнішні фактори, що впливають на функціонування галузі.

Посилання

World Travel & Tourism Council. URL: https://wttc.org/.

France Leads Global Tourism with 100M Visitors in 2024. URL: https://surl.lu/clonmk

Haitham Nobanee. (2022). Sustainable Financial Management of Tourism Industry in France. Research Gate, URL: https://surl.lu/nmfdno

Philippe Bachimon, & Pierre Dérioz. (2024). Le tourisme oléicole en Provence, une forme touristique inaboutie. Via Tourism Review 25. DOI: https://doi.org/10.4000/123h8.

Michel Bauer. (1996). Cultural tourism in France. Cultural Tourism in Europe. ed. by Greg Richards. Wallingford, United Kingdom: CAB International, 347 р.

Isabelle Frochot. (2015). French Wine Brotherhoods and Wine Tourism: A Complex Relationship. Touism Recreation Research, No. 26(2). Pp. 53-62. DOI: https://doi.org/10.1080/02508281.2001.11081343.

Hugues Seraphi. (2021). Tourism Education in France and Sustainable Development. Worldwide Hospitality and Tourism Themes. DOI: https://doi.org/10.1108/WHATT-08-2020-0083.

Олійник Я.Б., Степаненко А.В. (2005). Теоретичні основи туризмології. Київ: Ніка-Центр, 361 с.

Ткаченко Т.І. (2009). Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. Київ: КНТЕ, 463 с.

Кнодель Л.В. (2019). Туризм і туристська освіта у Франції : монографія. Київ : ФОП Кандиба Т.П., 287 с.

Алєксєєва Ю.В. (2005). Державне регулювання розвитку туристичної галузі України в контексті дос-віду Франції: дис. … канд. наук з держ. упр.: 25.00.2002. Київ, 195 с.

International tourism recovers pre-pandemic levels in 2024. URL: https://surl.lt/zstlaz

2024, a record year for international tourism in France. URL: https://surl.li/nuphec

France’s Travel & Tourism Broke All Records Last Year, WTTC Research Reveals. URL: https://surl.li/vgldjs

Labour Market Information: France. (2025). URL: https://surl.li/umtyvw

The Most Important France Tourism Statistics for 2025. URL: https://www.travheir.com/europe/france-tourism-statistics/.

French Hotel Market Outlook 2024. URL: https://www.globalassetsolutions.com/french-hotel-market-outlook-2024.

Paris 2024 Olympic Games: Preliminary tourism report. URL: https://parisjetaime.com/eng /article/preliminary-report-olympic-games-a1755.

«Petites Cités de Caractère». URL: https://www.petitescitesdecaractere.com/

Tourism in 2025: a year of growth in travel expected. URL: https://surl.li/qeirte.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Номер

Розділ

Наукові статті