СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ АЗС КРІЗЬ ПРИЗМУ СПОЖИВЧИХ ОЧІКУВАНЬ: ЕМПІРИЧНИЙ АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.204.213-219Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, автозаправні станції, конкурентоспроможність, споживчі преференції, соціальні ініціативиАнотація
Досліджено пріоритетні напрямки розвитку соціальної відповідальності для ринку АЗС України в умовах воєнного стану та насиченого конкурентного середовища. Проведено всеукраїнське емпіричне дослідження з вибіркою 1007 респондентів для виявлення очікувань споживачів щодо соціальних ініціатив АЗС. Виявлено чотири пріоритетні напрямки: підтримка медичних закладів (27,7%), підтримка Збройних Сил України (24,5%), освітні ініціативи (14,6%) та екологічні проекти (12,9%). Встановлено низький рівень обізнаності споживачів про КСВ-ініціативи АЗС (14,9%) при позитивному ставленні до соціальної відповідальності (52,3%). Розроблено алгоритм імплементації КСВ-стратегій для компаній середнього сегменту ринку АЗС, що включає п'ять етапів реалізації. Запропоновано комплекс флагманських програм та науково обґрунтовано оптимальний КСВ-бюджет у розмірі 2,5% від доходу компанії.
Посилання
Грішнова О.А. (2010). Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями ро-звитку в Україні. Україна: аспекти праці, № 7. С. 3-8. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uap_2010_7_3
Колот А.М. (2013). Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних пог-лядів. Економічна теорія, № 4. С. 5–26. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2013_4_2.
Супрун Н.А. (2013). Корпоративна соціальна відповідальність як чинник соціального залучення (в контексті цілей стратегії «Europe-2020»). Український соціум, № 2. С. 163-176. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Usoc_2013_2_14
Bowen, H.R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York : Harper & Row, 276 p.
Carroll, A.B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, Vol. 4. No. 4. Pp. 497–505. DOI: https://doi.org/10.2307/257850
Elkington, J. (1997). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford : Capstone Publishing, 407 p.
Freeman, R.E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston : Pitman, 1984. 276 p.
McWilliams A., & Siegel, D. (2001). Corporate Social Responsibility: A Theory of the Firm Perspective. Academy of Management Review, Vol. 26. No. 1. Pp. 117–127. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.2001.4011987
Porter, M.E., & Kramer, M.R. (2011). Creating Shared Value. Harvard Business Review, Vol. 89. No. 1-2. Pp. 62–77.
Wartick, S.L., & Cochran, P.L. (1985). The Evolution of the Corporate Social Performance Model. Academy of Management Review, Vol. 10. No. 4. Pp. 758–769. DOI: https://doi.org/10.2307/258098