ІНТЕРАКТИВНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.204.314-321Ключові слова:
особистість, конкурентоспроможність особистості, соціальна відповідальність бізнес, інтерперсональні та інтраперсональні характеристики особистості, інтерактивні інструменти розвитку конкурентоспроможності особистостіАнотація
У статті актуалізується потреба у дослідженні інструментів розвитку конкурентоспроможності особистості, що поєднують одержання професійних компетенцій, розвиток міжособистісних навичок і реалізацію принципів соціальної відповідальності бізнесу. Виокремлюються особистісний, соціальний та професійний напрями розвитку людини-фахівця на підприємстві.
Обґрунтовується спосіб реалізація управління особистісним розвитком персоналу через розвиток тих характеристик працівників, які б сприяли реалізації усіх компонентів клієнтоорієнтованості персоналу. Відзначається, що одні характеристики особистості спрямовуються на розвиток внутрішніх навичок та прийняття власних сильних і слабких сторін (інтерперсональні), а інші – на прийняття зовнішнього середовища, ефективну інтеграцію в суспільство та адаптацію до викликів, пов’язаних із взаємодією з іншими людьми (інтраперсональні).
Акцентується увага на необхідності розвитку конкурентоспроможності особистості, що потребує підбору підходящих інструментів – як загальних, так і інтерактивних, – які сприятимуть практичному формуванню ключових компетентностей. Резюмується, що у поєднанні з принципами корпоративної соціальної відповідальності такі підходи створюють основу для інвестування у людський капітал, забезпечуючи сталі конкурентні переваги для працівника і компанії.
Посилання
Данканіч Р.І. (2021). Картезіанський принцип абсолютної аподиктичності у феноменології Е. Гуссерля і герменевтиці Г. Гадамера. Перспективи. Соціально-політичний журнал, № 4. С. 4–10. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14734
Драган О.І., Бергер А.Д., Мізюк А.О. (2024). Професійний розвиток персоналу згідно умов трансфор-мацій у підприємництві. Київський економічний науковий журнал, № 4. С. 71–78. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/items/5d775fab-69d0-49ae-a741-37441f2187b3
Олійник О., Солошенко О., Васильєва М. (2024). Інтерактивні методи навчання дисциплін суспільст-вознавчої галузі знань: теорія і практика. New Collegium, Т. 2. № 114. С. 72–79. DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.72
Прошукало І.Л. (2020). Особистісний розвиток персоналу як фактор підвищення конкурентоспромож-ності компаній у сфері послуг. Габітус, Вип. 18, Т. 1. С. 91–95. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/habit_2020_18%281%29__18
Сеник А. (2024). Професійний та особистісний розвиток майбутніх соціальних працівників: від теорії до практики. Соціальна робота та соціальна освіта, № 1(12). С. 278–283. URL: http://srso.udpu.edu.ua/article/view/305362/297015
Сердюк Л.З., Чайка Г.В., Чиханцова О.А. (2021). Психологічні технології сприяння психологічному благополуччю особистості : метод. рекомендації. Київ-Львів, 68 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729023
Скиба М.В. (2015). Формування та розвиток інституту корпоративної соціальної відповідальності. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 18: Економіка і право, Вип. 30. С. 28–36. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_018_2015_30_6
Тимошенко Н.Є. (2024). Використання інтерактивних методів навчання у викладацькій діяльності. Перспективи та інновації науки, № 4(38). С. 730–740. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-4(38)
Тіора К.І. (2023). Інтерперсональні відносини у структурі професійної спрямованості студентів. Пси-хологічний простір особистості в звичайних та надзвичайних умовах сучасності : Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. «Психологія самоздійснення особистості: теорія, досвід, практика» (Одеса, 19–20 травня 2023 р.). Одеса : ФОП Бєлий А.Є. С. 83–95. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/18329
Харченко Т.О., Вєдєніна К.П. (2017). Принципи корпоративної соціальної відповідальності як фактор формування конкурентних переваг організації. Економічні студії, Вип. 5(18). С. 15–19. URL: https://surl.li/kaktjv
Часовникова А. Що таке фрустрація і як з нею боротися? URL: https://civilvoicesmuseum.org/articles/shcho-take-frustraciya-i-yak-z-neyu-borotisya
Черненко Н.І. (2021). Тренінг як метод розвитку особистості. Актуальні питання методики викладання загальноосвітніх дисци-плін в умовах реформування ЗФПО: матер. Всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 2 листопа-да 2021 р.) Київ, Ч. 1. С. 295-298. URL: https://drive.google.com/file/d/1iAYuhdpIuVkKclozwN9zru_2-0U3jDcw/view
Шимановська-Діанич Л., Шимановська В., Лозова О. (2023). Підходи до формування soft-skills фахів-ців харчової промисловості. Академічні візії, № 17. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10190204
Belgasm, H., Alzubi, A., Iyiola, K. & Khadem, A. (2025). Interpersonal Conflict and Employee Behavior in the Public Sector: Investigating the Role of Workplace Ostracism and Supervisors’ Active Empathic Listening. Behavioral Sciences, No. 15(2). Art. 194. DOI: https://doi.org/10.3390/bs15020194
Dsouza, J. (2023). The Value of Interpersonal Skills in the Modern Workplace. Zoe Talent Solutions. URL: https://surl.li/fjiprp
Efrat, A. (2022). Reviews of Literature Regarding Interpersonal Skills and the Workplace Over the Years 2011–2021. Network Intelligence Studies, Vol. X, No. 19. Pp. 53–63. URL: https://mpra.ub.uni-muenchen.de/118677/1/MPRA_paper_118558.pdf
Mehmood T. et al. (2023). The Role of the Interpersonal Skills of the School Principals in Optimizing Positive School Climate: A Concept Paper. International journal of Emerging Issues in Social Science, Arts, and Humanities. Vol. 1, No. 2. Pp. 38–54. DOI: https://doi.org/10.60072/ijeissah.2023.v1i02.003