CRM ТА CDP ЯК ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНИХ СТРАТЕГІЙ ВЗАЄМОДІЇ З КЛІЄНТАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.196.178-186

Ключові слова:

CRM, CDP, автоматизація маркетингу, персоналізація, ефективність, маркетинг, комунікація

Анотація

У статті представлено можливі напрями адаптації маркетингових стратегій в умовах інформаційного перенасичення, зростаючої конкуренції та змін у поведінці споживачів компанії. Висвітлено актуальні виклики, пов’язані з переходом до використання у маркетингу «первинних» даних клієнтів. Основна увага зосереджена на можливостях CRM-систем та CDP-рішень, які забезпечують інтеграцію та уніфікацію даних клієнтів, сприяючи персоналізації взаємодії, побудові довгострокових відносин із клієнтами та підвищенню конкурентоспроможності підприємств. Проаналізовано практичні аспекти використання CRM-систем та CDP-рішень, їх вплив на підвищення ефективності бізнес-процесів та стратегічний розвиток підприємств. Особлива увага приділена порівнянню переваг і недоліків CRM-систем та CDP-рішень, а також їхньому впливу на розвиток українського та міжнародного бізнесу. Запропоновано рекомендації щодо вибору та впровадження цих систем, враховуючи обмеження бюджету та специфіку ринку. Зроблено висновок, що інтеграція CRM-систем та CDP-рішень є ключовою складовою для побудови ефективних маркетингових стратегій та забезпечення сталого розвитку підприємств.

Посилання

Рибачук-Ярова Т.В., Марченко М.І. (2018). Теоретико-методичні засади використання CRM-системи на підприємствах. Агропромисловий комплекс України : кол. монографія. Умань: Сочінський, С. 172–177. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/bitstream/123456789/31910/1/CRM%20system.pdf

Прощенко А.К. (2024). Критерії вибору CRM-системи для підприємств. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», № 2(112). С. 26-31. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-2-4

Каган І.В., Костючко С.М. (2023). CRM-системи як інструмент підвищення ефективності бізне-су. Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво, № 52. С. 5-9. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2023-52-01

Білоцерківський О.Б. (2020). Оцінювання економічної ефективності впровадження CRM-систем у дія-льність торговельних підприємств. Вісник Одеського національного університету. Сер.: Економіка,. Т. 25. Вип. 2(81). С. 167–172.

Мєшков С. (2024). Важливість CRM систем для підвищення ефективності маркетингу підприємст-ва. Bulletin of Sumy National Agrarian University, № 3(99). С. 45-50. DOI: https://doi.org/10.32782/bsnau.2024.3.8

Ніколаєнко І.В., Навроцький Н.А. (2023). CRM-системи як складова Інтернет-маркетингу підприємст-ва. SWorldJournal, № 18-02. С. 151-156. DOI: https://doi.org/10.30888/2663-5712.2023-18-02-026

Шарко, В., Тернова, А., Кривещенко, В. (2024). Інтернет-маркетинг підприємства: методи, інструмен-ти, завдання розвитку. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, № 326(1). С. 422-426. DOI:: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-66

Оксамитна, Л., Пряха, Р. (2023). Підходи до оцінки ефективності CRM-систем. Управління розвитком складних систем, № 54. С. 30-39. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.54.30-39

Кобилюх О., Гірна О. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі ви-користання CRM‐системи. Академічні візії. Вип. 10-11. С. 3-12. DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7025204

Shen N., Normann B. & Alsalous O. (2024). "ADS-C Climb and Descend Procedure (CDP) – Collision Risk Model (CRM) Review and Comparison," 2024 Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference (ICNS), Herndon, VA, USA, Pp. 1-7. DOI: https://doi.org/10.1109/ICNS60906.2024.10550792.

Strauss, R. (2024). Data Readiness and Data Strategies … Without Data, You Are Just Another Person with an Opinion. In: Data-Driven Customer Engagement. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-64295-1_5

Як блокування сторонніх файлів cookie в Chrome впливає на майбутнє інтернет-маркетингу. URL: https://stape.io/ua/blog/yak-blokuvannya-3rd-party-cookies-v-chrome-vplivae-na-maibuntye-internet-marketingy

Google може відмовитися від сторонніх файлів cookie у 2025 році. URL: https://itnet.com.ua/uk/google-mozhet-otkazatsya-ot-storonnix-fajlov-cookie-v-2025-godu/

Life after the third-party cookie. URL: https://www.lytics.com/resources/whitepapers/life-after-the-third-party-cookie/

113 Impressive CRM Stats, 2024 [Facts and Trends] Read more at: https://thrivemyway.com/crm-stats/ URL: https://thrivemyway.com/crm-stats/

CDP vs. CRM: у чому різниця та що потрібно вам. URL: https://esputnik.com/uk/blog/cdp-vs-crm-u-chomu-riznicya-ta-sho-potribno-vam

Is 2024 the Year of the CDP? URL: https://cdp.com/articles/is-2024-the-year-of-the-cdp/

Що Таке CDP Платформа (Customer Data Platform)? URL: https://gudhub.com.ua/blog/marketing/shcho-take-cdp-platforma/

CDP Implementation for Global CPG. URL: https://actable.com/client-stories/cdp-implementation-for-global-cpg

Are there any case studies or success stories of businesses using Salesforce CDP effectively? URL: https://moldstud.com/articles/p-are-there-any-case-studies-or-success-stories-of-businesses-using-salesforce-cdp-effectively?

Falling In Love with Tealium’s CDP: 7 Powerful Stories. URL: https://tealium.com/blog/company/falling-in-love-with-tealiums-cdp-7-powerful-stories/

Майбутнє CDP: тенденції та прогнози, що змінять direct-маркетинг. URL:https://esputnik.com/uk/blog/majbutnye-cdp-tendenciyi-ta-prognozi-sho-zminyat-direct-marketing

CRM система для соціальних мереж, інтернет-магазинів та маркетплейсів. URL: https://sitniks.ua/

What is Salesforce CDP? URL: https://hightouch.com/blog/salesforce-cdp

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-17

Номер

Розділ

Наукові статті