ЦИФРОВІ ОСВІТНІ ПЛАТФОРМИ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ У РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОРГАНІЗАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.30838/EP.196.217-224Ключові слова:
кадровий потенціал, людські ресурси, навчання персоналу, управління, цифрові технології, цифрова компетентністьАнотація
У статті досліджується роль цифрових освітніх платформ у розвитку кадрового потенціалу організацій в умовах цифрової трансформації. Проаналізовано сучасні виклики, з якими зіштовхуються організації, такі як глобалізація ринку праці, швидке оновлення знань та необхідність адаптації до нових технологій. Розглянуто переваги використання цифрових платформ, серед яких доступність, гнучкість, персоналізація навчання та економія ресурсів. Наведено класифікацію платформ за функціональністю, форматом доступу, цільовою аудиторією та рівнем інтерактивності. Визначено основні бар’єри впровадження платформ, зокрема питання кібербезпеки, опір працівників до змін та технічні складнощі інтеграції. Окреслено перспективи застосування платформ, таких як Coursera, LinkedIn Learning, edX, Moodle, які надають можливість безперервного навчання, формування сучасних компетентностей та отримання міжнародно визнаних сертифікатів.
Результати дослідження вказують на необхідність інтеграції цифрових платформ у стратегії розвитку організацій для підвищення їх конкурентоспроможності, що потребує поєднання традиційних і цифрових підходів до навчання. Отримані висновки сприяють оптимізації процесів підвищення кваліфікації персоналу та розробці ефективних освітніх стратегій організацій.
Посилання
Геревенко А.М., Ільїна Т.В., Ібрагімова Л.А. (2024). Використання цифрових платформ для підвищен-ня якості професійної освіти. Академічні візії, № 31. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1149.
Феєр О. (2023). Використання інноваційних технологій в сучасному освітньому процесі. Освіта і нау-ка, № 1 34). С. 246–253.
Amalia M.R. (2024). The impact of digital era 4.0 transformation on human resources management. Management studies and business journal, Vol. 1. P. 89–98. URL: https://journal.ppipbr.com/index.php/productivity/index.
Bankovska M. (2023). Analysis of e-learning platforms: comparison between Udemy and Skillshare. Problems of engineering cybernetics and robotics, Vol. 80. DOI: https://doi.org/10.7546/pecr.80.23.05.
Chinenye Gbemisola Okatta, Funmilayo Aribidesi Ajayi, Olufunke Olawale. (2024). Navigating the future: integrating AI and machine learning in HR practices for a digital workforce. Computer science & IT research journal, Vol. 5, No. 4. Pp. 1008–1030. DOI: https://doi.org/10.51594/csitrj.v5i4.1085.
Conache M., Dima R., Mutu A. (2016). A comparative analysis of MOOC (massive open online course) platforms. Informatica economica, Vol. 20. No. 2/2016. Pp. 4–14. DOI: https://doi.org/10.12948/issn14531305/20.2.2016.01.
Coursera vs. LinkedIn Learning vs. edX comparison chart. Sourceforge. URL: https://sourceforge.net/software/compare/Coursera-vs-LinkedIn-Learning-vs-edX/.
Digital tools and challenges in human resource development and its potential within the maritime sector through bibliometric analysis / Y. Autsadee et al. Journal of international maritime safety, environmental affairs, and shipping. 2023. Vol. 7. No. 4. DOI: https://doi.org/10.1080/25725084.2023.2286409.
Future of digital work: challenges for sustainable human resources management / M. Dabić et al. Journal of innovation & knowledge, 2023. Vol. 8, No. 2. 100353. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100353.
Hurley L. Udemy vs Coursera: which is better? Learnopoly. URL: https://learnopoly.com/udemy-vs-coursera/.
Krithika J., Venkatraman P., Sindhujaa E.A. (2019). Virtual HR era in human resource management. EPRA international journal of multidisciplinary research, Vol. 5. No. 10. Pp. 49–57. URL: https://eprajournals.com/IJMR/article/1714/abstract.
Laumer S., Eckhardt A., Weitzel T. (2010). Electronic human resources management in an e-business environment. Journal of electronic commerce research, Vol. 11, No. 4. Pp. 240–250.
Prokopenko O., Garafonova O., Zhosan H. (2023). Digital tools in human resource management: how digitization affects personnel management. Socio-economic relations in the digital society, Vol. 4, No. 50. Pp. 84–94. DOI: https://doi.org/10.55643/ser.4.50.2023.540.
The impact of E-HRM tools on employee engagement / K. Stachová et al. Administrative sciences. 2024. Vol. 14, No. 11. Pp. 303. DOI: https://doi.org/10.3390/admsci14110303.
Thite M. (2020). Digital human resource development: where are we? Where should we go and how do we go there? Human resource development international, Vol. 25 No. 1. Pp. 87–103. DOI: https://doi.org/10.1080/13678868.2020.1842982.
Udemy vs Coursera vs Udacity vs edX: the ultimate comparison. Transizion. URL: https://www.transizion.com/udemy-vs-coursera-vs-udacity-vs-edx.
Vardarlier P. (2020). Digital transformation of human resource management: digital applications and strategic tools in HRM. Digital business strategies in blockchain ecosystems / ed. by U. Hacioglu. Cham, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-29739-8.
Vardarlier P., Ozsahin M. (2021). Digital transformation of human resource management: social media’s performance effect. International journal of innovation and technology management, Vol. 18. No. 3. DOI: https://doi.org/10.1142/s021987702150005x.
Zhang J., Chen Z. (2024). Exploring human resource management digital transformation in the digital age. Journal of the knowledge economy. No. 15. Pp. 1482–1498. DOI: https://doi.org/10.1007/s13132-023-01214-y.