СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30838/EP.201.281-287

Ключові слова:

вища математика, інтерактивне навчання, цифрові технології, міждисциплінарність, гейміфікація, математичне моделювання

Анотація

У статті проаналізовано сучасні підходи до викладання вищої математики в умовах трансформації освітнього простору. Висвітлено переваги інтерактивного навчання, гейміфікації, проєктної діяльності та цифрових технологій. Окрему увагу приділено застосуванню математичних програм і розвитку міждисциплінарних зв’язків. Підкреслюється важливість формування практичних навичок і критичного мислення студентів. Розглянуто умови ефективного дистанційного навчання та потребу оновлення педагогічних підходів. Досліджено інноваційні методики оцінювання компетентностей і системи індивідуалізації процесу. Проаналізовано світовий досвід інтеграції математичних дисциплін у професійно-орієнтоване навчання. Висвітлено взаємозв’язок психологічних аспектів сприйняття математики й результативності навчання. Запропоновано шляхи модернізації викладання відповідно до вимог ринку праці.

Посилання

Желавський, О. (2011). Сучасні аспекти методики викладання вищої математики студентам економіч-них спеціальностей вищих навчальних закладів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, № 22. С. 48-51.

Стернік, В., Бурачик, О. (2018). Порівняльна характеристика традиційних та інтерактивних методів навчання. Нова педагогічна думка, № 2. С. 51-53.

Дідух, М.М. (2019). Проблеми й основні напрями адаптації студентів до умов навчання в закладах вищої освіти. Юридична психологія, № 25(2). С. 61-69.

Bozhko Y. (etc). (2025). Pedagogical activity, contemporary art and philology: main aspects of human development as an individual: collective monograph. International Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 279 р. DOI: https://doi.org/10.46299/ISG.2025.MONO.PED.1.

Новицька Л.І. (2025). Цифровізація вищої освіти в Україні в кризових умовах. Наукові інновації та пе-редові технології, № 3(43). С. 1318–1332. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1318-1332.

Вадим П. Інтерактивні методи викладання математики: як залучити учнів до активного навчання. BUKI. URL: https://surl.li/xitsxd.

Волох, Л.В., Кушнiренко, С.В. (2025). Проблемне навчання як складова вивчення вищої математики в технічних вишах. Педагогічна Академія: Наукові Записки, № 17. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15321360.

Гонгало Н. (2022). Реалізація міждисциплінарних зв'язків в процесі навчання вищої математики з ви-користанням MS EXCEL. Фізико-математична освіта, Т. 36. № 4. С. 32–37. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2022-036-4-004.

Страх, О., Лукашова, Т. (2021). Міждисциплінарні зв'язки при вивченні деяких тем дискретної матема-тики та диференціальних рівнянь. Фізико-математична освіта, Т. 29. № 3. С. 112–118. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2021-029-3-017.

Hack, C.J. (2016). The benefits and barriers of using virtual worlds to engage healthcare professionals on distance learning programmes. Interactive Learning Environments, No. 24(8). Pp. 1836–1849. DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2015.1057743.

Антюшко, Д.П., Володавчик, В.С., Сєногонова, Л.І., Сич, Т.В. (2022). Інтерактивні методи навчання у вищій школі: монографія. Харків: Вид-во Іванченка ІС.

Чайка В.М. (2011). Основи дидактики: навч. посібник. К.: Академвидав, 238 с.

Класифікація методів навчання (н.д.). URL: https://stud.com.ua/46759/pedagogika/klasifikatsiya_metodiv_navchannya.

Kulik, J.A., & Fletcher, J.D. (2016). Effectiveness of Intelligent Tutoring Systems. Reviewof Educational Research. Vol. 86. No. 1. Pp. 42–78. DOI: https://doi.org/10.3102/0034654315581420.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-10

Номер

Розділ

Наукові статті